Translate

2024. október 21., hétfő

Csokoládékrém és tejbegríz

 Ez bizony egy internetes csalás, pedig nem is az AI generálta a képet, hanem én fényképeztem.... 


.Azt hihetnénk, hogy egy nagypohár desszert, de nem az, mert a felét tegnap megettem, és most úgy fordítottam, hogy ne derüljön ki, mert sajnáltam volna, ha nem fényképezem le.

Ami benne van, az is becsapós...


Gondolhatnánk, hogy valami pudingféleség, de nem az. Ez egy fűszeres tejbegríznek látszó cucc, és édeskrumpliból készült csokoládékrém, amire az egyik családtagom azt mondta, olyan, mintha sportszelet lenne... És, valóban olyan. Egy másik csaádtagom felhívott, miután megette és azt mondta, ez nagyon karácsonyi... És valóban olyan... A tejbegrízt ötfűszerrel ízesítettem, aminek az íze nagyon hasonlít a mézeskalácsfűszerre, akár azzal is csinálhattam volna, ha másik üveget veszek le a polcról.

Szóval, teljesen tudattalanul, de "kifejlesztődött" az egyik karácsonyi desszertünk.

Így készült:
50 dkg felkockázott édeskrumplit megfőztem, leszűrtem és 20 dkg 75%-os étcsokoládét (mi fairtrade csokit szoktunk venni) beletördeltem. A csoki a forró batátától megolvadt, így azonnal habverőzhető volt, közben egy kis rumaromát is csepegtettem bele. Ezt a csokoládé-batáta arányt pár éve találtam valahol az interneten, tortakrémként is használtam már.

Amíg az édeskrumpli főtt, főztem "tejbegrízt"...  Azért az idézőjel, mert ez nem egy normál tejbegríz volt, de akár az is lehetett volna, vagy máskor, ha úgy adódik, az lesz...
Most eg doboz kókusztejet, egy kis mandulatejet összeforraltam, édesítettem eritrittel és kevertem bele kínai ötfűszert, beletettem a mandulatejből visszamaradt manduladarálékot és teljes kiőrlésű tönkölydarát. 

A darát és a csokikrémet rétegesen beraktam poharakba, és tegnap gránátalma magokat szórtunk a tetejére, ma meg habot tettem a maradékra.




Nincsenek megjegyzések: