Translate

2024. augusztus 14., szerda

Cukkinikrém

 Szezonális, ezerarcú, így megunhatatlan... Ha mégis unod, akkor adsz neki olyan formát, amiről szinte senki nem modja meg, hogy ez is az... Kanalazhatod, kenyérre kenheted, tésztára halmozhatod, ahogy tetszik, és szinte annyit, amennyi tetszik, mert csak ártatlan dolgok vannak benne...


Hozzávalók (ez kb. 6 adagnyi, szükség esetén jól eláll a hűtőszekrényben, de szerintem nem kerül rá sor):
  • 1 nagyobb fej hagyma, felkockázva
  • 1-1,5 evőkanálnyi olaj (én repceolajat használtam, de bármilyen zsiradék megteszi)
  • 1 db felkockázott piros színű paprika (ez kápia volt, de a színhatás miatt egy túlérett TV paprika is teljesen jó)
  • 3 db zsenge cukkini (nem a legkisebbek, de még nem is "tökjellegű"), szőröstűl-bőröstül, nagylyukú reszelőn lereszelve
  • 1 csokor zöldfűszer (kakukkfű, szurokfű, rozmaring, zsálya, bazsalikom) apróra vágva, 
  • vagy 2 teáskanál pizza, vagy "toscana", vagy "provence" fűszerkeverék, vagy a friss és szárított fűszerek egyveleg
  • 2-3 cikk fokhagyma
  • 3-4 szelet, fűszeres olajban eltett aszlalt paradicsom, vagy egy nagyobb, lebőrözött, felkockázott paradicsom lecsepegtetve, hogy csak a húsa maradjon, ebben az esetben kicsit több fűszert használj)
  • őrölt bors
Azzal kezdd, hogy előszedsz egy olyan edényt, aminek elég széles az alja, hogy a zöldségek inkább süljenek és kevésbé párolódjanak, mert attól lesz finom, hogy nincs főtt íze.

Felforrósítod a zsiradékot, beleteszed a hagymát és a paprikát, kicsit kevergeted, majd kis idő múlva a cukkinit is hozzáadod,  átkevered, majd időnként megkeverve párolod-pirítod. 

A végefelé teszed hozzá a felkockázott paradicsomot, ez azért fontos, mert ha szétfő benne, nagyon piros lesz az egész. Ezzel együtt még egy kicsit párolod-pirítod és már kész is.

A legvégén sózod, hogy az "alkatrészek" ne engedjék ki magukból a nedvességet és ne egy főtt masszád legyen.

Ezen a "végponton" több választási lehetőséged is van:
  • úgy hagyod, akkor egy rusztikus cuccot kapsz, ami tésztára tökéletes, de kenyéren felhalmozva is nagyon jó,
  • egy krumplitörővel összetöröd, akkor már kencejellegű lesz,
  • egy részét egy aprítógépben összezúzod, a többi részét hozzákevered (én erre esküszöm, ezt látod a képeimen),
  • az egészet összeaprítod, akkor egy majdnem homogén krémet kapsz,
  • egy turmixban homogénné pürésíted,
  • nekem más ötletem nincs.





2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Na ezt,kipróbálom!..szerintem,ha a leírást ha követem,fincsi lesz!..😛

Éva írta...

Nagyon jónak látszik és ahogy olvasom finom lehet. Kár hogy mélyhűtőbe pakoltam már két adag cukkinit, mert kipróbálnám. Először én biztos tésztára tenném.