Translate

2023. december 11., hétfő

Csicseriborsó, zellerszár és sárgarépa

 Szomorú hétfő reggelen tökéletes napfényhelyettestő. Ráadásul finom is.

A címben felsoroltak kaptak egy kis mustáros majonézfürdőt pici fehérbors szórással és tegnap óta a hűtőszekrényben pihentek, mára pedig nagyon finom egységgé kovácsolódtak.

Hozzávalók:

  • 3 evőkanálnyi majonéz (vegán, cukormentes)
  • 1 evőkanálnyi mustár
  • kevés fehérbors
  • 10 dkg főtt csicseriborsó
  • 3 zellerszár feldarabolva
  • 1 sárgarépa finomra reszelve
Egy tálban összekevertem a majonézt, a mustárt, a borsot és a sót. Beleszórtam a lecsölögtetett csicseriborsót és egy krumplinyumóval - olyan tessék-lássék módon, hogy még egész szemek is maradjanak - összenyomogattam. Rászórtam a zellert és a répát, majd jól összekevertem, majd egy zárt üvegedényben betettem a hűtőszekrénybe, ma reggel meg egy részét kenyérre kentem, egy részét retekszeletekkel tunkoltam.
A maradék holnap reggel még nagyon finom lesz.



2 megjegyzés:

Ági írta...

Szia! A csicseriborsót héjastól, mármint azzal a külső hártyájával együtt turmixolod össze? Vagy esetleg van olyan konzerv, amelyikben héj nélkül van párolva? Én csak a Bonduell csicseriborsóját ismerem.

Márti írta...

Én LIDL-ben szoktam üveges csicseriborsót venni, leöntöm a levét és használom. Nem probléma a külső hártya.