Translate

2024. január 9., kedd

Túrógaluska

Ez egy nagyon ízes, finom édesség, nagyon jó lustasági alternatívája az igazi túrógombócnak. Nincs benne cukor (persze, ha ehetsz, használj azt) és zabpehelyből való (de ha a búzadara számodra komfortosabb, akkor használj azt), így rostdús is. Szóval szép is és finom is, ráadásul pár perc alatt elkészül.
Olyan "kis rezgősre" csináltam, én tetszetősebbnek gondoltam a galuskát, de ha kicsit kevesebb vízzel csinálod, akkor masszívabb textúrájú lesz és jól gombócozható.

Használtam hozzá:

  • 8 dkg zabpelyhet (mindegy, hogy apró, vagy nagy szemű)
  • a zabpehely másfélszeres térfogatának megfelelő mennyiségű vizet
  • 25 dkg túrót
  • 4 dkg-nyi cukornak megfelelő édesítőszert (1 dkg "negyedannyi" volt)
  • 1 citrom lereszelt héját (KEZELETLEN! a gombaölőszert nem lehet lemosni és mérgezi a szervezetünket)
  • 1 tk. vaj és 1 tk. olaj keverékén megpirított
  • 5 dkg (teljeskiőrlésű) morzsát
A zabpelyhet a vízben megfőztem. Ebbe a megfőtt zabpehelybe belekevertem a túrót, az édesítőszert és a citromhéjat.

Amíg hűlt, megpirítottam a morzsát.

Egy evőkanállal galuskákat vettem ki a túrós masszából és egyenként belehempergettem a morzsába, és - mivel ez most egy laza szerkezetű massza -, egy nagyobb lapos tálra tettem egymás mellé, hogy könnyű legyen átemelni a kistányérokra. Ha kevesebb vízzel csinálod, akkor persze egymásra is rakható, mint a normál gombócok.





Köszönöm, ha leírod a kapcsolódó gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet. Az a mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez: az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.

8 megjegyzés:

GáspárZs írta...

Jól értem, hogy nem is főzted a galuskákat, mielőtt a morzsába kerültek?

Márti írta...

igen jól érted, a főtt zabpehelyhez kevertem a többi hozzávalót, de mindjárt egyértelműsítem :)

Névtelen írta...

Maradt még?😊

Márti írta...

igen, még van, ha ebédre jössz, kaphatsz belőle :D

Névtelen írta...

Szia csodás recept köszönöm meddig kell főzni a zabpelyhet?

Márti írta...

nagyon hamar megfő, csak annyi idő, amíg a víz elfő róla (mint egy tejbedara)

Névtelen írta...

Nagyon tetszett a recept, kipróbáltam, sajnos nekem betartva a receptet teljesen szétesik a prézliben a “galuska”, most betettem hűtőbe pár órára, bele kevertem kis chia magot, remélem össze fog állni, mer egyébként finom 😊, csak szerintem sokkal kevesebb vízben kellett volna főzzem a zabpelyhet.

Márti írta...

nem kell túlfőzni a galuskát, csak épp, mint egy tejbegrízt... mások is jeleztek vissza a fészbukon, ők azt írták, nekik jó lett
az útifűmaghéj biztosan segít, vagy, ha amikor összkeverted és lágynak érzed, tegyél bele plusz őrölt zabpelyhet
írtam a bejegyzésben: "Egy evőkanállal galuskákat vettem ki a túrós masszából és egyenként belehempergettem a morzsába, és - mivel ez most egy laza szerkezetű massza -, egy nagyobb lapos tálra tettem egymás mellé, hogy könnyű legyen átemelni a kistányérokra. Ha kevesebb vízzel csinálod, akkor persze egymásra is rakható, mint a normál gombócok.", ezt vedd figyelembe máskor
Kérlek, jelezz vissza, hogy az útifűmaghéj segített-e.