Translate

2023. augusztus 6., vasárnap

Spenótos csicseriborsókrém

Igen, túlságosan sósak, mindenféle adalékanyagokkal telik a boltban  készen vett szendvicsfeltétek. Éppen ezért mi nagyon sok olyat eszünk, amit magunk csinálunk a megvásárolt alapanyagokból.

Igen, erre lehet az a válasz, hogy macerás.

Igen, én erre azt válaszolom, hogy nem feltétlenül. Ebben a szendvicskrémben a pirított szezámmag a legmacerásabb, de azt úgy szoktam, hogy néhány perc alatt pirítok egy jó nagy adagot (egy tapadásmentes serpenyőben addig kavargatom, míg illatos és sötét(ebb) színű lesz, majd kiöntöm egy edénybe kihűlni) és hónapokig eláll egy zárt üvegben a hűtőszekrényben.

Tehát:

  • 2 evőkanálnyi zsiradék (most olívaolajat használtam, de napraforgóból készült is jó)
  • egy jó nagy maréknyi spenótlevél
  • kevés zúzott fokhagyma
  • kb. 20 dkg-nyi főtt csicseriborsó
  • őrölt bors
  • 1-1,5 evőkanályi pirított szezámmag
A zsiradékot megmelegítem, ráteszem a spenótot a sót és a fokhagymát, és összepárolom.

Amíg párolódik a spenót, az összes többi hozzávalót beleteszem egy turmixgépbe, majd ráteszem a spenótot is, és addig forgatom, hogy a spenót már krémes legyen, de a csicseriborsóból még legyenek egész szemek is.
Megkóstolom, ha kell, utánaízesítem.



Igen, ha felhígítod és tovább fűszerezed, nagyon finom krémleves lesz belőle.

Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.

4 megjegyzés:

teller-cake írta...

Nagyon szeretem a csicseriborsó krémet, ilyen egyszerű lenne elkészíteni? Kipróbálom! :-)

Márti írta...

tudok bonyolultabbat is, ha szeretnél :D

Adri írta...

hú, ez nagyon jól hangzik, de a csicseriborsót lehet valamivel helyettesíteni? mondjuk lencsével? arra ugyanis kevéssé vagyok allergiás, mint a csicseriborsóra :D

Márti írta...

persze, leet, de lencsekrémet is találsz a blogon