Translate

2023. július 4., kedd

Fűszeres cukkini, 15 perc alatt

Kedvenc klasszikusom,  Hemangi Stefán Helga receptje. 

Az uram a lelkemre kötötte, hogy írjam le ide, mert nagyon finom. Visszajelzéseitekből tudom, hogy sokakat elriasztanak az idegen fűszerek, de higgyétek el, érdemes kipróbálni. Sok üzletben kaphatók már ezek a fűszerek. Pl. fekete mustármagot, római köményt, kurkumát a helyi csomagolásmentes boltban is kapni, de a SPAR, TESCO és az AUCHAN is forgalmazza már ezeket. Az ördöggyökér helyett használhattok fokhagymát. Persze, ezeket a keleti fűszereket "magyarosra" is kicserélhetitek (sárga mustármag, kömémymag, bors, pici őrölt paprika, 1-2 babérlevél, fokhagyma) és máris egy nagyon jó ízvilágú ételt ehettek, ami nem rántott és nem tócsni, mert legtöbbször eszünk cukkiniből.

Hozzávalók: 

  • 2 evőkanál zsiradék
  • 1 teáskanál fekete mustármag 
  • 2 teáskanál római kömény
  • 5-6 currylevél
  • 1 evőkanál kókuszreszelék
  • egy csipetnyi őrölt csili
  • 1/2 teáskanál ördöggyökérpor (aszafoetida, hing)
  • 1/2 teáskanál kurkuma
  • 80 dkg cukkini felkockázva (én negyedekre vágtam, azután párhuzamosan feldaraboltam és 1,5 cm-enként vágtam el)
  • 1,5 teáskanál só
Felmelegítettem a zsiradékot, kipattogtattam a mustármagot, hozzátettem a római köményt, kicsit pirítottam, beletettem a curryleveleket és a kókuszreszeléket, tovább pirítottam.
Ezt követően rászórtam a csilit, az ördöggyökérport, a kurkumát, jól elkevertem és beletettem a cukkinit, azzal is elkevertem és kb. 8 percig hagytam a tűzön, időnként csak annyit kevergetve, hogy közben piruljon is.


Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.





Nincsenek megjegyzések: