Translate

2023. június 4., vasárnap

Házi fagyi újra és újra

 Ugyan nincs kánikula, de egy kis házifagyi mindig jól jön. Na jó. Sok házifagyi is mindig jól jön, de mértéktartó voltam és a felét betettem a fagyasztóba.

Sokat nem lehet róla mesélni. A szokásos "olvasztós" eljárással csináltam. Betettem a hozzávalókat (a gyümölcsöt fagyott állapotban) az aprítógépbe és addig tartottam bekapcsolva, amíg felvette a cucc a fagyiállagot. 8 gombóc lett, ami 33 g szénhidrátot tartalmazott, így a 4 gombócom 1 szem kókuszos keksszel épp jó volt uzsonnára.

A fagyi hozzávalói:

  • 30 dkg Erdei mix elnevezésű fagyasztott gyümölcs
  • 3 teáskanál eritrit (vagy bármilyen édesítőszer, persze, ha ehetsz, akkor használhatsz cukrot)
  • 2 evőkanálnyi habtejszín
  • 1,5 evőkanálnyi tejföl
Azt hozzá kell tennem, hogy ez így nem édes, inkább fanyar, aki szereti az édes ízt, csinálja édesebbre.

Tényleg annyi tennivaló van vele, hogy mindent beteszünk az aprítógép táljába, bekapcsoljuk a gépet és addig forgatjuk, amíg eléri a fagyiállagot. 



Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.




2 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon finom lehet. Szeretem én is az ilyen házi fagylaltokat.

Márti írta...

Mindenképp megfizethetőbb és finom is, nembeszélve a tartalmáról. :)