Translate

2023. április 15., szombat

Sós kiflik sajttal és magokkal megszórva

Néhány év kihagyást követően,  páran újra bloggerjátékot játszunk, aminek Blogkóstoló a neve, és ez most a 34. forduló.

Nekem az Olgis kipróbált receptjei blogról kellett ételt készítenem. Elég sokat hezitáltam, hiszen iszonyú mennyiségű recept gyűlt össze a blogon az elmúlt 16 évben. Először egy csokis körtelekvárt választottam, de sajnos nem derült ki a körte mennyisége, elrontani meg nem akartam, erre majd rákérdezek a blog írójától. Aztán egy pirított darát akartam csinálni, mert gyerekkoromban imádtam, de végül aztán a húsvét aktualitása miatt egy sós süteményt választottam. A blogon "Gyuri kifli!" néven szerepel.
Ebben az esetben is figyelembe kellett vennem a saját étkezési szokásainkat és muszájságainkat, így a hozzávalókat úgy alakítottam, hogy a vegánok is ehessenek belőle és az én szénhidrátdiétámba is illeszkedjen. Az eredeti receptben 1 kg liszt szerepel, én ennek az adagnak a felét csináltam meg.

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt (én 70-30% arányban teljes kiőrlésű és finomliszt keveréket használtam
  • 0,5 evőkanálnyi só
  • 1 teáskanálnyi cukor (ezt a kis mennyiséget átalakítja az élesztő, így cukormentes lesz a sütemény)
  • 7 g porélesztő
  • 2 evőkanálnyi eritrit (a recept írója forróvízzel feloldott édesítő tablettát használt, úgy saccoltam, ez az édesítőszer mennyiség elegendő lesz ahhoz, hogy a kiflik kissé édeskések legyenek, mint kiderült, jól gondoltam)
  • 2,5 dl tej (én saját készítésű mandulatejet használtam, hogy vegán és cukormentes legyen a sütemény)
  • 1 dl olvasztott margarin (vegán)
  • kb. 8-10 dkg (az az igazság, ezt nem mértem meg, az is lehet, hogy picit több volt) puha margarin (szintén vegán) a tészta lekenéséhez
  • a tetejére
    • a vegán kiflik esetében egy kevés vízzel elkevert vegán joghurt, (fekete) szezámmag és kb. 5 dkg vegán sajt, reszelve
    • a többi estében: egy felvert tojás, szintén fekete szezámmag és kb. 10 dkg trappista sajt, reszelve
Az elkészítés:
A tészta hozzávalóit alaposan összegyúrtam, amikor már nem ragadt sem a konyhapulthoz, sem a kezemhez, 3 egyenló részre osztottam, amikből egyenként cipókat formáztam.


Ezt követően az egyik cipót 3 mm vastagra nyújtottam, 12 cikkre vágtam és jó alaposan bekentem margarinnal. Ez lett a vegán, addig, amíg ez készült, nem volt a közelemben semmi olyan alapanyag, amivel nem érintkezhet, hogy tisztán növényi maradjon.

ez egy eléggé idétlen fázisfotó lett. ráadásul a fényképezést követően még kentem rá margarint

Ezt követően cikkenként, a körívtől kezdve feltekertem és kifliket formáztam belőle, lekentem a vizes vegán joghurttal és megszórtam sajttal, illetve szezámmaggal.

150 fok hőlégkeverésben 30-35 perc alatt sült szép színűre.


Amíg a vegán kiflik sültek, megcsináltam a többi kiflit is, csak azokat tojással kentem le és megszórtam magokkal és sajttal, majd ugyanúgy sütöttem meg, mint az előzőeket.



Mind a vegánfront, mind a mindenevők esetében - ugyanúgy, mint az eredeti leírás szereplői esetében - mindenkinek nagyon ízlett, úgy gondoljuk, hogy repertoáron marad.

Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.









Nincsenek megjegyzések: