Translate

2023. április 14., péntek

Köleskrém, almával

 Még tegnap főztem ezt a köleskrémet, vaníliaőrleményt és édesítőszert tettem bele, ma délelőtti "kisevésre" épp jó lett a negyede, a rápakolt almával együtt pont 20 g szénhidrátot tartalmaz.

A mennyiségnek, amit most ide leírok, én - ahogy az előbb is írtam -, csak a negyedét ettem meg, de megfőzni nehéz lenne kevesebbet és a hűtőszekrényben napokig eláll, illetve úgyis van rá jelentkező, mert nagyon finom.


Hozzávalók:

  • 10 dkg köles (fél bögre)
  • négyszeres mennyiségű, azaz két bögre folyadék, ami csak víz is lehet, de a negyedeként
    • ha vegán vagy, vagy tejérzékeny, használhatsz mandulatejet (más növényi tejet, amit szeretsz)
    • ha "csak" szénhidrátdiétára van szükséged, akkor tehetsz bele habtejszínt
  • édesítőszer, amilyet használsz, én 1 evőkanálnyi ereitrittel főztem meg
  • 1 teáskanálnyi vaníliaőrlemény (illetve "vaníliázd" úgy, ahogyan te szoktad)
A jól átmosott kölest (ez fontos, mert a szaponintartalma miatt esetleg nem szeretetnéd az ízét, ha csak éppen átöblíted, így meg biztosan nagyon finom) leöntöttem a négyszeres mennyiségű folyadékkal, beletettem a többi hozzávalót, és a felforrást követően, fedő alatt - időnként átkeverve - puhára főztem.

Amikor kihűlt, betettem a hűtőszekrénybe.


Ma a negyedét (16,1 g szénhidrát) kiraktam egy tálkába, rátettem néhány szelet (3,5 g = 3,99 g szénhidrát) savanykás almát, és megettem.


Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.




Nincsenek megjegyzések: