Translate

2023. március 6., hétfő

Vegán "ömlesztett sajt"

Már nagyon régóta itthon csináljuk a növényi tejeket, „tejszíneket”, de csak a napokban jutott eszembe, hogy utánajárjak, mások mihez is kezdenek arra alkalmas „masinával”, vagy anélkül.  Szóval, beléptem a FB-on egy növényitejes csoportba, és ennek az „ömlesztett sajtnak” a képe fogadott, még aznap meg is csináltam. Nem kell hozzá tejkészítőgép, csak egy kistálka, egy normál turmixgép és egy lábas a főzéshez.  Rózsáné Illés Réka receptje, hidd el, érdemes kipróbálni.
Gyorsan elkészül és rendkívül finom. Azzal együtt, hogy jól kenhető, egy elég masszív állapotú cucc.


Hozzávalók:

  • 10 dkg (1 bögre) zabpehely, itt Fóton a Cziffra Cekkerben beszerezheted
  • 5 dkg kesudió
  • 3 bögre víz
  • 3 evőkanál kukoricakeményítő, én barnarizslisztet használtam
  • 1 teáskanál só
  • 2 teáskanál sörélesztőpehely, ami el is hagyható, de egyrészt nagyon egészséges, másrészt hozzájárul a sajtos ízhez… itt Fóton a Cziffra Cekkerben beszerezheted
  • 1 teáskanál őrölt paprika
  • 1 teáskanál citromlé vagy ecet
  • 4 evőkanál kókuszzsír vagy olívaolaj (én kókuszzsírt használtam, mert az a hűtőszekrényben megdermed)
  • extrák: folyékony füst; fokhagymapor, kurkuma tetszés szerint, illetve, ha keményebb, kevésbé kenhető, inkább harapható változatot szeretnél, tegyél hozzá 20 gr agar-agart

A kesudiót néhány órára beáztattam fél bögre vízbe a zabpelyhet pedig a készítés előtt úgy fél órával másfél bögre vízbe.


Ezt követően a harmadik bögre vizet, áztatott cuccokat az áztatóvízzel együtt, és a többi hozzávalót is beleöntöttem  a turmixgépbe és alaposan összeturmixoltam.


A keveréket beleöntöttem egy lábasba és folytonos kavargatás mellett melegítettem és főztem – az eredeti leírást idézve - néhány percig, amíg ilyen "rebbenős", összeállós, ragacsos nem lett, kicsit, mint egy piskótatészta.


Szilikonformákba töltöttem (persze, ez lehet műanyag, vagy üvegedény vagy egy másik lábas, amit kicsit kikensz – ellapogattam a tetejét. A konyhában hagytam kihűlni, majd betettem a hűtőszekrénybe.


Másnap ettük, és nincs mit tagadni, nagyon megszerettük.





Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.

Nincsenek megjegyzések: