Translate

2023. március 3., péntek

Mákos nudli és narancsos sült almaszeletek

Bevallom, ma nem kellett volna főznöm, de tegnap este láttam mákos nudlit és derelyét is az egyik FB csoportban, az uram meg él-hal a mákos cuccokért, ezért elcsábultam. Meg is mondtam a bűnösöknek, hogy sose bocsátok meg nekik, amiért belesodortak ebbe a helyzetbe, de hozzá kell tenni, hogy az uram nagyon hálás... Annyira, hogy mindössze egy maréknyit hagyott, a többit megette...
Persze, ebben a szénhidrát-mizériában nem ehetek sem fehérlisztet, sem krumplit, ezért a klasszikus formáció szóba sem jöhet, azonban - őszintén mondom - a helyettesítő cucc számomra finomabb és mivel  egy könnyed tészta - már megmutattam a szilvásgombóc  leírásakor -, örömmel eszem, szívesen ajánlom bárkinek. Egyébként aki szereti a stíriai metéltet - azt hekkeltem meg - ezt is szeretni fogja, higgyétek le nekem.



Hozzávalók (kb. 5 adag lett volna, ha meg nem eszi):

  • 45 dkg túró
  • 15 dkg zabpehely (én párszor megforgattam az aprítógépben, de nem feltétlenül szükséges, mert felázik a masszában)
  • 4 dkg liszt (1,2 dkg fehér és 2,8 dkg teljes kiőrlésű),
  • 2 db tojás
  • 3 dkg vaj
  • 2 lapos evőkanálnyi tejföl
  • egy csipet só
A főzés utáni "beleforgatáshoz":
  • 15 dkg darált mák és annyi édesítőszer, amennyire édesen szeretjük (én kb. 3 evőkanálnyi porrá őrölt eritritet kevertem a mákhoz), erre figyelj, annyi mákot tegyél rá, ahogyan ti szeretitek, nálunk mindig brutálmákos
A hozzávalókat összekevertem és kb. 15-20 percig magára hagytam.

Addig megcsináltam a naracslével sült almaszeleteket.

Hozzávalók:
  • 2 kisebbb alma kimagozva, cikkekre vágva
  • 0,5 dl-nyi (frissen facsart) narancslé
  • 1 mokkáskanálnyi vaj
  • egy pici édesítőszer 
Azt tudni kell, hogy a szénhidrát-mizéria előtt imádtam a karamellás almát, de most muszáj másképp csinálni...
Tehát, egy felforrósított tapadásmentes serpenyőbe beleöntöttem a narancslét, rátettem az almaszeleteket és elkezdtem sütni. Mikor a narancslé "eltűnt", hozzátettem a vajat, és időnként átfordítottam a szeleteket, amíg szép pirossá váltak. A végén, mintha sóznám, kb. két csipetnyi "negyedannyi" édesítőszert rászórtam, és hagytam, hogy ráolvadjon/beszívódjon.


A nudli kifőzése.

Egy fazékban vizet forraltam, közben kisodortam a nudlikat.
Nem liszteztem, mert az plusz szénhidrát és nehéz is követni a mennyiséget, he neked erre nem kell figyelni, akkor csináld úgy, ahogyan a krumplist szoktad.
Én úgy csináltam, hogy megnedvesített kézzel kis darabokat csíptem ki a tésztából, és hosszúkásokra sodortam. Mindig csak akkor nedvesítettem (mostam) meg a kezem, amikor már nagyon tagadt. Néhány perc alatt lehet végezni ezzel a művelettel.
A forrásban lévő vízbe belepotyogtattam a nudlikat (egy darabbal csináltam próbafőzést, nem esett szét), amikor feljöttek a víz tetejére, kiszedtem. A szűrókanalankénti adagokat megszórtam a tálban az eritrites mákkal, aztán összeráztam és a maradék mákot még rászórtam.

Aztán leültünk enni, és ez a hálátlan kosztos majdnem mindet megette, pedig volt a hűtőszekrényben paprikáscsirke, amihez persze hozzá sem nyúlt...

Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.



2 megjegyzés:

teller-cake írta...

Imádom a mákos nudlit! <3 Ez a sült alma fantasztikusan különlegessé tehette.

Márti írta...

régen, a wendy's-nél kapható "almaragu" (tejberizs tetején volt) alapján kifejlesztettem itthon egy jó kis karamellás almaragut, de azt édesítőszerrel nem lehet, így meg egész jó :)