Translate

2023. február 26., vasárnap

Lencse "tatár"

Van nekem ez a Viola nevű gyerekem, aki rászabadította a családra a húsmentességet, kreatívan főz, és most az egyéb előnyeit nem sorolom, akik ismerik tudják, hogy milyen szuper ember...
Szóval, ő csinált valamikor "tatárbifszteket" lencséből, és már nagyon vágytam, hogy megcsináljam. Mivel Viola azt mondta, hogy az interneten megnézte, mivel szokták fűszerezni az "igazit", és annak megfelelően csinálta, én is elkezdtem olvasgatni.
A tetszésemet a  a Street Kitchen magyaros tatárbifsztek receptje nyerte el leginkább, így azt választottam ki, annak megfelelően fűszereztem.

10 dkg nyersen mért lencsére (én vöröslencsét használtam, de szerintem bármilyen lencséből jó) annyi vizet öntöttem, amennyi jól ellepte, megsóztam és elkezdtem főzni. Úgy csináltam, mintha, mintha rizottót főznék, mindig pótoltam az elfőtt vizet, addig főztem, amíg a végén egy rusztikus masszát kaptam (utálom a kása kifejezést, de valami olyasmi), majd kihűtöttem és belekevertem az ízesítőket, aztán pár óra állás után ettük.

Az ízesítők: (kb., én nem mértem semmit, csak nyomtam, szórtam, őröltem):

  • 1 ½ tk Worcester-szósz
  • 1 tk pirospaprika
  • 0.25 tk őrölt bors (nincs finomra állítva az őrlőm)
  • 1 mk fűszerkömény
  • 1 tk mustár (én cukormentest használtam)
  • 1 ½ tk ketchup (én cukormentest használtam)
  • 1 kisebb, nagyon finomra aprított hagyma
Sokféle lencsekrém van a repertoárunkon, az eddigieket is nagyon szerettük, de ez a mostani egy új, nagyon kellemes élményt adott. Mivel az ízesítők egyike sem nem főtt a lencsével, valahogy frisebb, könnyedebb, mint a korábbiak.
Jó szívvel ajánlom mindenkinek. ...és kérlek, oszd meg a blogbejegyzésemet, ha egy kicsit is érdemesnek találod rá... ha végig gondoljuk, hogy az agyonsózott, ki tudja, mit tartalmazó felvágottak árának töredékéből ki lehet hozni egy teljes értékű reggelit, illetve vacsorát (a gabonából készült kenyérre kent hüvelyes a szervezetünkben teljes értékű fehérjévé konplettálódik, így olyan, mintha húst ennénk), akkor bizony érdemes... főleg, ha azt is figyelembe vesszük, hogy tegnap reggeliztünk belőle hárman, aztán ettük vacsorára is hárman, ma reggel 2 szendvicset kentem belőle (jó vastagon), és még mindig van egy kis adag.


Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.

Nincsenek megjegyzések: