Translate

2023. február 25., szombat

Lángos

Tegnap reggel az egyik FB csoportban egy gyönyörű lángos képe fogadott. Épp azon morfondíroztam, rá kellene szánnom magam a sütésre - de utálom az olajban sütést -, amikor Bálint felhívott, hogy este hazajönnek. Szerencsére ez gyorsan eldöntötte a sorsomat, olajban sütés ide, vagy oda...

sajnos, az esti fény miatt sötétek a képek

Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt (70% teljes kiőrlésűt és 30% finomlisztet használtam.)
  • 3-3,5 dl langyos víz,
  • 3 dkg friss élesztő, 
  • 1 teáskanálnyi cukor (nélküle is felfut az élesztő, csak lassabban, de nyugodtan beleteheted, mert kelesztési folyamat során a cukor alkohollá és széndioxiddá alakul)
  • 1 csapott evőkanál só
  • 2 evőkanál tejföl
  • 3 evőkanál olaj + 1 evőkanálnyi olaj a nyújtáshoz
  • a sütéshez olaj
  • az evéshez tejföl és sajt

Elkészítés: 

Fontos: ha reggelire szeretnéd enni, este csináld meg, ha este szeretnéd enni, akkor reggel csináld meg a tésztát, és a közbülső időben tartsd hűtőszekrényben! (A délben evésen nem gondolkodtam el. J )

A vízbe belemorzsoltam az élesztőt, hozzáadtam a cukrot, és hagytam állni 10 percen át. Egy tálba beleszórtam a liszteket és a sóval elkevertem. Beletettem a tejfölt és hozzáöntöttem a felfutott élesztőt, majd jó alaposan kidagasztottam. Hozzáadtam a 3 kanál olajat és azzal is átdagasztottam. Úgy csináltam az egészet, hogy miután a tészta már jól elvált tál falától, még egy kicsit tovább dagasztottam az olajjal. Ezután lefedtem a tálat és betettem a hűtőszekrénybe, ahol gyönyörűen megkelt.

Sütés előtt kivettem a hűtőszekrényből és hagytam szobahőmérsékleten 30 percet állni. 

A tésztát elosztottam annyi felé, ahány lángost akartam sütni (11 darabot csináltam, így kb. 36 g szénhidrát van 1 darabban) és egyesével gombócokat formáztam. A beolajozott kezeim között kinyújtottam kör alakúra, majd egyesével kisütöttem. Bő olajban sütöttem úgy, hogy felforrósítottam az olajat és amikor beletettem a lángost, csökkentettem a hőmérsékletet, majd a másik oldalnál újra felerősítettem.
Csipesszel szedtem ki az olajból, alaposan lecsöpögtettem, rengeteg papírtörlőre szedtem és még egyesével is leitatgattam óvatosan, a két tenyerem közé fogott papírtörlővel.

Amit tényleg utálok, az az olajszag. Megjöttek Bálinték, és beszélgettünk, közben Debussyt hallgattunk, ezért nem kapcsoltam be a páraelszívót... Hiába az alapos szellőztetés este is kétszer és már ma reggel is, én (legalábbis az agyam...) még mindig érzem... nna, de eccerélünk :D

szeretünk savanyúságot enni hozzá, és persze volt, aki Bálint főzte sört is ivott, de azt nem fényképeztem ide

nagyon szép levegős lett
Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.




Nincsenek megjegyzések: