Translate

2023. február 20., hétfő

Lencsefasírt

Nem fogok arányokat írni, mert nem is tudok, csak összeraktam az "alkatrészeket" és annyi lisztet tettem hozzá, hogy biztosan egyben maradjon. 

Egyszerre nagyobb mennyiségű lencsét szoktam megfőzni sós vízben, kisebb adagokban lefagyasztom, hogy aztán lehessen belőle fasírtot, kencét, spagettiszószt, bármit gyártani, akár hirtelen felindulásból is.

Tehát:

Főtt lencsét kiolvasztottam.

Kápia paprikát, hagymát, gombát, cukkinit felkockáztam, (nemextraszűz) olívaolajon megpirítottam, a végén fokhagymát is tettem hozzá, majd kihűtöttem.

A lencse egy részét és a zöldségek egy részét aprítógépben összezúztam, aztán összekevertem a nem összezúzottakal és egy kis liszttel, hogy biztosan egyben maradjon a sütés során. 

Kigombócoztam, ellapítottam, morzsába forgattam és forró olajban kisütöttem, de azt a részét nem fényképeztem le.

Ezeket , amik a képeken vannak, kisebbekre gombócoztam és air fryerben, zsiradék nélkül,  kb. 18 percig sütöttem, 200 fokon, időnként rázogattam, hogy egyenletesebben süljön.



Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.

Nincsenek megjegyzések: