Translate

2023. február 15., szerda

Savanyúkáposztás lencseleves

Az úgy volt, hogy hétfőn délelőtt elindultam a Czifra Cekkerbe fűszereket és gerslit vásárolni, de nem néztem meg előtte a nyitva tartást, és ott derült ki, hogy csak később nyit. Így kitaláltam - mégis csak jobban esik, hogy nem hiába gyalogoltam -, hogy bemegyek szembe a Kiss Piacra, mivel legutóbb nagyon szép kolbászokat láttam ott. Vettem is gyorsan 2 szál mangalicakolbászt, meg egy szép cukkinit (annak a történetét is elmesélem majd) és hazabaktattam.  (Aztán, délután kényelmesen visszaautóztam és megtöltöttem az üvegcséimet a Czifra Cekkerben.)

Ma délelőtt bevégeztetett az egyik kolbász sorsa, lencseleves martaléka lett.

tök ciki, hogy levesmaszatos a tányér széle, sajnos nem vettem észre, amikor fényképeztem

Na, de nem ám akármilyen lencselevesé! Ez egy kétlencsés leves. Beluga lencsét, azaz feketelencsét és vöröslencsét főztem bele. A beluga lencsét azért szeretem, mert harapós marad, a vöröslencsét meg azért, mert puhább, szétesős. Igaz, itt a savanyúkáposztás környezetben nem esik szét, de puhább, és így érdekesebb a leves színe is, állaga is. Azt mondanom sem kell, hogy ha a megszokott "étkezési" lencse van otthon, abból is tökéletes lesz.

Hozzávalók (szerintem ez kb. 6 adagnyi):

  • 1 kisebb szál füstölt kolbász, kockákra vágva
  • 4 db virsli, kisebb darabokra vágva
  • nagyon kevés zsiradék a kolbász és a virsli sütéséhez (én nemextraszűz olívaolajat használtam)
  • 2 kisebb fej vöröshagyma, apróra vágva
  • 4 cikk fokhagyma összezúzva
  • pici só
  • őrölt bors
  • majoranna
  • 5 dkg vöröslencse (ezt a Czifra Cekkerben is megveheted)
  • 5 dkg beluga (fekete) lencse
  • fűszerpaprika
  • 40 dkg savanyúkáposzta
  • 1 nagyobb babérlevél
  • evéskor tejföl annak, aki kér bele
A zsiradékon a kolbászdarabkákat megpirítottam, közé kevertem a virslit is, mikor mindkettő szép pirult volt, kiszedtem a zsiradékból.

Ezután a visszamaradt zsiradékon a kétféle hagymát egy kevés sóval pároltam (felöntöttem egy pici vízzel is, hogy szétessenek), aztán megszórtam borssal és fűszerpaprikával, belekevertem a lencséket és a savanyúkáposztát, a majorannát é a babérlevelet, majd felöntöttem vízzel, és addig főztem, amíg a feketelencse is megpuhult. Ekkor beleöntöttem a kolbászt és a virslit is. A tányérban tettünk hozzá tejfölt.

baromira bosszant, hogy maszatos a tányér...

Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.




Nincsenek megjegyzések: