Translate

2023. február 13., hétfő

Pirított gombás kocka

 Meghekkeltem a sonkás tésztát. A klasszikus Horváth Ilona recept alapján, sonka helyett pirított gombát tettem bele és mondhatom, szenzációs lett.


Hozzávalók (kb. 4 adagnyi):

  • 1 evőkanálnyi vaj és 1 evőkanálnyi "nemextraszűz" olívaolaj
  • 50 dkg gomba
  • 3 cikk fokhagyma
  • 3 nagyob, szétválasztott tojás
  • 4 evőkanálnyi tejföl
  • őrölt bors
  • 20 dkg nagykocka tészta (én most teljes kiőrlésű durumdarából  készültet használtam, ilyet más tésztákat is vehetsz csomagolás nélkül a Czifra Cekkerben)
  • a forma kikenéséhez és a teteje megszórásához egy kevés vaj, és 2-3 dkg-nyi teljes kiőrlésű morzsa (ez utóbbi el is maradhat, ha a CH tartalmát el akarod spórolni)
Ahogyan készült:

A sütőt 200 fokra (hőlégkeverés) előmelegítettem.

A gombákat felszeleteltem és a zsiradékon szépen megpirítottam, miközben gyakran megkavartam. A vége felé tettem rá sót, őröltem rá borsot, rátettem 2 összezúzott fokhagymagerezdet, és már csak annyi időt hagytam nagy lángon, amíg a só által kivont nedvesség elpárolgott a gombáról.


Közben megfőztem a tésztát és leszűrtem. 

Amíg a tészta és a gomba egy picit hűlt, a tojássárgákat a tejföllel elkevertem, a tojásfehérjékből kemény habot vertem, amit óvatosan belekevertem még egy kis őrölt bors és a harmadik összezúzott fokhagymagerezd kíséretében.


Egy sütőedényt egy pici vajjal kikentem, megszórtam morzsával. 

Ezt követően a gombát és a tésztát is belekevertem, megszórtam a tetejét egy kevés morzsával, és 20 perc alatt megsütöttem.



Mindez még tegnap történt, egy szeletet ma melegítettem meg, az ilyen lett:


Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.

Nincsenek megjegyzések: