Translate

2023. február 12., vasárnap

Halleves

Nem is tudom mit írjak róla... Olyan levesre vágytam, amiben rizs van. 

Nagyi egynéhány levesét nem szerettem. Ilyen volt a "rizskása leves" is, ami egy paprikás-zsíros zöldségleves volt, tele rizzsel - olyan főzeléksűrűségű -, még a szagát sem szerettem... Kivéve a rizsszemeket. A puhára, majdnem szétesősre főtt rizsszemeket egyenként pecázgattam ki a kanál hegyével, úgy eszegettem ki belőle, nagyi meg dohogott velem, hogy pocsékolok...
Nnna, ilyem majdnem szétfőtt rizsszemekre vágytam, csak persze más környezetben.

Azt, hogy ezt a levest miért nem "találtam" fel hamarabb, nem tudom... Azt viszont tudom, hogy ezentúl gyakran fogom főzni, mert nagyon finom és nem mellesleg, nagyon szép.

Hozzávalók (kb. 6 adagnyi):

  • 4 szelet tőkehalfilé
  • fél lime (vagy citrom) leve
  • 2 evőkanálnyi vaj
  • 1 evőkanálnyi (nem extraszűz) olívaolaj
  • 1 db vöröshagyma
  • 2 cikk fokhagyma
  • 2 szál sárgarépa
  • 1 szál petrezselyemgyökér
  • őrölt bors
  • kakukkfű
  • szurokfű
  • bazsalikom
  • 6 dkg rizs (én basmatit használtam)
  • 1 dl tejszín
A halszeleteket lime lével megcsöpögtettem, és egy kicsit állni hagytam, ezután a felforrósított zsiradékon hirtelen megpirítottam, majd kiszedtem a zsiradékból és félretettem.

A finomra vágott hagymát és az összezúzott fokhagymát a visszamaradt zsiradékban sóval pároltam, beletettem a karikára vágott zöldségeket, jól átforrósítottam, beletettem a fűszereket, felöntöttem vízzel és beleszórtam a rizst.
Lassú forralással addig forraltam, amíg a rizs megpuhult.

Amikor már a rizs puha volt, a halszeleteket belemorzsoltam a levesbe (erre nem találtam jobb kifejezést... eredetileg késsel fel akartam kockázni a halszeleteket, de az olyan decenssé tette volna ezt az ételt, szerintem jobban illenek bele ezek a szétcincálásból származó darabkák). 
Egy hőálló pohárba beletöltöttem a tejszínt, a hőkiegyenlítés kedvéért meregettem bele egy kis levest, összekevertem, majd és beleöntöttem a fazékba. Még pár percig forraltam, és már kész is volt. Akkor megkóstoltam, úgy ítéltem meg, hogy jót tesz neki a maradék lime lé, így  teljesen kifacsartam a halszeletek megcsöpögtetéséhez használt lime-ot, és már ettük is.




Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.

Nincsenek megjegyzések: