Translate

2023. március 30., csütörtök

Az idei medvehagymás pogácsa

Elsóztam (az uram szerint nem, de ő nem számít... :D ), számomra szinte ehetetlen, annak ellenére, hogy a tésztája nagyon könnyed lett. Ez most nem "dőlöngélős", mert nagyobb átmérőjű pogácsaszaggatóval szűrtem ki, de tényleg olyan elolvad a szánkban típusú lett (leszámítva a sósságát).

Hozzávalók:

  • 5 dkg élesztő
  • 0,5 dl tejszín és 1,5 dl víz keveréke (ehelyett használhatsz tejet, ha neked nem szükséges, hogy lassú felszívódású szénhidráttartalmú legyen)
  • 1 teáskanál cukor (ezt elhasználja az élesztő)
  • 50 dkg liszt (én 35 dkg teljes kiőrlésű és 15 dkg finomliszt keverékét használtam)
  • 2-3 evőkanálnyi tejföl
  • 1 lapos evőkanálnyi só (véletlenül púposat tettem bele...)
  • 1 kis csokor apróra vágott medvehagyma
  • 25 dkg vaj (ha margarint használsz, az legyen 30-35 dkg)
  • a tetejére egy felvert tojás
A "tejbe" belemorzsoltam az élesztőt, hozzáadtam a cukrot és megvártam, amíg jó habossá válik. Ezután összegyúrtam a liszttel, a sóval és a tejföllel. Közepesen lágy (semmiképp nem kemény) tésztát kapunk, amit téglalap alakúra nyújtottam. 
Nagylyukú reszelővel rárezeltem a vajat, rászórtam a medvehagymalevelet, két oldalát behajtottam úgy, hogy összeérjen és feltekertem, mint egy bejglit, majd 20 percig pihentettem. Aztán kinyújtottam, újra tekertem, újra pihentettem és mindezt harmadszor is megcsináltam. 
Az utolsó 20 perc után 1,5 cm vékonyra nyújtottam, és egy 4,5 cm átmérőjű kiszúróval kiszaggattam, sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam és a tetejüket bekentem tojással.

210 fokra előmelegített hőlégkeverésben 12 perc alatt sültek szép pirosra.




Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.

Nincsenek megjegyzések: