Translate

2021. október 3., vasárnap

Zöldborsófőzelék, aminek fehér a "leve", pedig...

 Az az igazság, hogy én nem nagyon szeretem, de az uram kedvéér' csinálok néha, persze olyanformán, hogy nekem is jó legyen. Barna rizsliszttel csinálom, amitől gyönyörű fehér marad a "leve", senki meg nem mondaná, hogy nem fehér liszttel készült.

Nagyon jó belekanalazni, mg így is, hogy nekem nem ez a kedvencem.

Hozzávalók (3-4 adaghoz):

  • 50 dkg zöldborsó
  • 4-5 dkg vaj
  • 3 dkg barna rizsliszt
  • 5-6 dl-nyi vízzel hígított tejszín (a tejszín/víz arány 20/80%, és így nincs szénhidráttartalma sem, nemhogy gyorsan szívódna fel)
  • 1 csokor petrezselyem
  • kevés eritrit
  • feltét: amit szeretsz, én most bacont és virslit pirítottam,  meg tükörtojást sütöttem
Ahogy én csinálom:
A vajat felforrósítom, ráteszem a borsót, sózom, és párszor átkeverve megpárolom.
Közben felaprítom a petrezselymet (valamiért a képeken nem látszik, pedig volt benne bőven).
Megszórom a liszttel, felöntöm a "tejjel" és összefőzöm. Beleszórom a petrezselyemlevelet és az eritritet, még egyet rottyan és már kész is.


A feltéthez pár szelet bacont csíkokra vágtam, megpirítottam, közészórtam a virslikarikákat, amikor az is megsült, egy szűrőkanállal kiszedtem és a visszamaradt zsíradékban tükörtojást sütöttem.




  


Nincsenek megjegyzések: