Translate

2021. december 28., kedd

Jövőre is lesz karácsony, avagy fahéjas keksz szilvalekvárral töltve

 Az ünnepek előtt és alatt nem szeretek fényképezni, mert először nem érek rá, utána meg a családommal szemben nem tartom ízlésesnek, hogy várakoztassam őket, ezért ilyenkor fényképezek inkább...

Ahhoz, hogy mindnyájan ehessünk a sütikből amiket csinálok, két dolgom van mostanában:  a vegánosítás, meg olyan hozzávalók összeválogatása, amelyek nagy része lassú felszívódású szénhidrátot tartalmaz. Ennél a sütinél a szilvalekvár gyors felszívódású, de a tészta része tökéletes (így, akiknek erre oda kell figyelniük, kisétkezésekhez  ehetik). Azt csak mellékesen említem meg, hogy baromira finom és PECSÉTELHETŐ!

A recept a kekszpecséthez mellékelt használati útmutatóról való (meggyőződésem, hogy olyan fordítókat alkalmaznak a cégek, akik nem tudnak főzni, hacsak nem a google-fordítóra kattintanak...), persze átalakítottam.

A magamfajta lusta és kényelmes háziasszonyoknak kifejezetten ajánlom!


Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt (tartok egy nagy üvegedényben 30/70%-os arányban bekevert finom/TK lisztet, így egyszerűbb a dolgom)
  • 12 dkg  porcukor mennyiségének megfelelő édesítőszer (6 dkg eritritet és 1,5 dkg "negyedannyit" használtam, kávédarálóban őröltük meg)
  • 12-13 dkg vegán margarin (eredetileg 10 dkg vaj, de a TK liszt több zsiradékot igényel)
  • 1 db tojás helyett 1 evőkanál porrá őrölt aranylenmag (tojás helyett ezt szeretem használni, mert nem lesz tőle barna pöttyös a tészta), 3 evőkanálnyi vízben megáztatva
  • 1 dkg őrölt fahéj
  • a kekszek összeragasztásához valamilyen cukormentes lekvár, a fahéjhoz a szilva illik a legjobban
A hozzávalókat összegyúrtam, kb. 2 órán keresztül hűtöttem, majd kb. 3 mm vastagságúra nyújtottam, kiszúrtam és 160 fokon, 10-12 perc alatt megsütöttem. Nem szükséges távolra rakni egymástól a kekszeket, hiszen nincs benne térfogatnövelő.
Pecsételésre fel! 




Nincsenek megjegyzések: