Translate

2020. október 23., péntek

Talkedli

 Már egy ideje tervezgettem, hogy sütök, aztán véletlenül vettem egy sütőedényt is, így már elkerülhetetlen lett. A halogatás oka nem csak a módfeletti lustaságom volt, hanem az is, hogy ki kellett találni egy olyan változatot, ami nem fehérlisztből van, mégis szép fehér.  Íme, tökéletesen sikerült.


Az eredeti recept a Horváth Ilona féle Szakácskönyvből való. Megmutatom azt is, de előtte leírom, én miből csináltam (az eredeti recept fele, 16 db fánkocska lett belőle, 8,6 g széthidrát/db). Te persze azt a módot válaszd, ami neked alkalmas. A BÁTORTALAN/KEZDŐ DIÉTÁZÓKNAK MONDOM: NEM LEHET ÉSZREVENNI, HOGY NEM FEHÉRLISZBŐL VAN ÉS NINCS BENNE CUKOR!

A lassú felszívódású szénhidrátos változat hozzávalói:

  • 14 dkg barna rizsliszt
  • 7 dkg finomliszt
  • 1 dkg élesztő
  • 1 tojás
  • 2,5 dl "csillagtej" (1:10 arányban felvizezett 30%-os habtejszín)
  • 2,5 dkg "negyedannyi" édesítőszer (vagy 10 dkg cukor mennyiségének megfelelő olyan édesítőszer, amit használsz)
Az elkészítés pont úgy történt, ahogyan az eredeti receptben van, így azt nem írom le külön.


Ilyen, amikor sül,


és ilyen széttörve


Az uramfőzte cukormentes eperlekvárral ettem.

Nagyon finom így, és a bátortalan diétázóknak újra mondom: NEM LEHET ÉSZREVENNI, hogy nem fehérliszből és nem cukorral van.




Nincsenek megjegyzések: