Translate

2020. november 24., kedd

Kávékrémes sütemény

Ha hiszed, ha nem hiszed, ebbe a finomságba nem tettem egyetlen szem fehér lisztet, és egyetlen sem cukrot sem, mégsem mondaná meg róla a legelhivatottab fehérliszt- és cukorhívő sem. Ráadásul baromira finom.

Már régóta szemezgettem a Kifőztük magazin rezgős habtortájával, de nem egészen azt akartam, hanem egy könnyed krémes cuccot, így picit másmilyenre sütöttem a tésztát, és krém került a tetejére, meg csokoládé.


Hozzávalók (24×30 cm-es formához)

  • 6 db nagyméretű tojás
  • 10 dkg vaj
  • 0,5 dl víz és 0,5 dl 30%-os habtejszín keveréke (ha belefér a napi CH adagba, akkor 1 dl tej is lehet)
  • 2,5 dkg 1:4 négyszeres erősségű édesítőszer
  • 10 dkg barnarizs-liszt
  • 1 db kezeletlen citrom reszelt héja
  • 1 evőkanál vaníliakivonat, vagy annak megfelelő vanília őrlemény (én ezt használtam), vagy aroma
A tejszín-víz keveréket összeolvasztjuk a vajjal. Hozzávegyítjük az átszitált barnarizs-lisztet, majd egyenként adagolva belekeverjük a tojások sárgáját, végül a citromhéjat és a vaníliát is. A tojásfehérjét az édesítőszerrel lágy habbá verjük, a masszába forgatjuk, a sütőpapírral bélelt formába öntjük. Nagyobb tepsibe forró vizet öntünk, beleállítjuk az alufóliával körbecsomagolt sütőformát (csak akkor kell becsomagolni, ha kapcsos formában sütöd), és 150 fokon 50 percig sütjük. (Tűpróba!)

Megvártuk, amíg kihűl, és a felét megettük, lekvárral. A másik feléhez csináltam kávéval ízesített sajtkrémet.

Hozzávalók:
  • 25 dkg mascarpone
  • 1 dl 30%-os tejszín
  • 5 dkg eritrit por (vagy ennek megfelelő mennyiségű másféle édesítőszer)
  • 2 teáskanál instant kávépor, 0,5 dl forróvízben feloldva
  • 1 evőkanál útifúmaghéj (vagy zselatin, ha azt szeretsz használni)
  • a tetejére 2 kocka cukormentes étcsokoládé
A mascarponét és a tejszínt elkezdjük habverőgéppel keverni, beletesszük az édesítőt, tovább verjük, aztán a kávét is hozzáadjuk, meg az útifűmaghéjat, és kemény krémmé verjük.

Ezután rákenjük a sütemény tetejére (mi vízszintes irányban kettévágtuk a lapot, ha nem ezt teszed, akkor magasabb lesz a süti, de mi úgy gondoltuk, csinosabbak lesznek így a szeletek) a krémet, és ráreszeljük a csokoládét.


megköszönöm, ha megosztod a bejegyzésemet!

Nincsenek megjegyzések: