Translate

2015. május 5., kedd

Sült hús, sült krumpli

Na, ez a lusták vasárnapi ebédje, pedig nem zacskós fűszerkeverékkel készül.

Hozzávalók: (kb. 6-7 adag)
  • 0,5 kg sertéslapocka
  • 0,5 kg sertésoldalas
  • 3 db vöröshagyma
  • 2 evőkanál sertészsír
  • majoranna
  • köménymag
  • 2-3 cikk zúzott fokhagyma 

  • 12 szem krumpli
  • 1 evőkanál vaj
  • 2 evőkanál olívaolaj
A zsírt szétkentem egy tűzálló üvegedény alján. Egyenletesen szétszórtam rajta egy-egy jó nagy csipet nagyszemű sót, majorannát és köménymagot, szétszórtam a fokhagymát.
Kb. 3 cm széles szeletekre vágtam mindkét féle húst, és sorbarendezgettem a tálban. Közéjük dugdostam a felezett vöröshagymákat, és újra jött a fűszerekkel szórás. Ezután öntöttem alá 1 dl-nyi vizet, és lefedtem.

180 fokon sütöttem 40 percig, aztán levettem az edény tetejét, és még kb. 20 percig sült, de már 200 fokon. Kétszer, vagy háromszor át is forgattam, hogy egyenletesen piruljon.

A krumplikat kb. 1 cm-es szeletekre vágtam, enyhén sós vízben előfőztem, majd a vaj és olívaolaj keverékén pirosra sütöttem úgy, hogy gyakran átforgattam a szeleteket. Csak a végén tettem rá sót, és nagyon keveset, így finom krumpliíze volt.

A nettó munkaideje kb. 25 perc volt, kettőnknek. Ebbe belefért a terítés, a salátacentrifugázás és összerakás is.

Szóval, láblógattunk egész vasárnap.


Nincsenek megjegyzések: