Translate

2015. március 17., kedd

Sajtkrém és lencsekrém


Reggelire, vacsorára, vendégeknek, pótreggelire, pótvacsorára, kényszerevésre, örömevésre, bánatevésre, bármikor, bárkinek.



A sajtkrém hozzávalói (6-8 személyre):
  • 25 dkg mascarpone (vagy bármilyen natúr krémsajt, ömlesztett sajt)
  • kb. 3 dl görög joghurt (lecsöpögtetett natúr joghurt)
  • színesbors
  • fokhagyma
  • medvehagyma (bármilyen zöldfűszer)
Mindezeket este összekevertem, reggelig állt a hűtőszekrényben, addig jól összeértek az ízek.

A lencsekrém hozzávalói (6-8 személyre): 

Előre szólok: bármi, bármivel helyettesíthető... ez ugyanolyan finom és laktató -csak nyilván másfajta ízvilág-, ha étolajjal, étkezési lencséből, babérlevéllel, fokhagymával, petrezselyemmel készül, ha az van inkább kéznél.
  • 1 kávéskanál római kömény
  • 1 kávéskanál fekete szezámmag
  • 1 kávéskanál törött koriander
  • 1 kávéskanál madras curry
  • 1 kávéskanál kurkuma
  • 2 db felkockázott vöröshagyma
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 1 nagy marék vöröslencse
  • 1 kávéskanál citromfű
  • egy marék felaprított medvehagyma
Egy száraz edényben római köményt, fekete szezámmagot, törött koriandert, madras curryt és kurkumát pírítottam. Amikor intenzív illata lett, kevertem bele felkockázott hagymát. Kavargattam egy kicsit, majd öntöttem hozzá olívaolajat, azután a vöröslencsét is belekevertem, újra átforrósítottam, felöntöttem vízzel, szórtam bele citromfüvet. Mindaddig öntögettem rá a vizet, amíg a lencse szétfőtt. A végén medvehagymát is kevertem bele. kihűtöttem, majd másnap reggelig érlelődött a hűtőszekrényben.

Nincsenek megjegyzések: