Translate

2014. április 12., szombat

Túróval (is) töltött zsömle.

Volt itthon pár darab tegnapelőtti zsömle. Még tegnap kitaláltuk a heti bevásárláskor, hogy túróval töltött zsömle lesz belőlük, de azt csak közben gondoltam ki, hogy szeder is kerül bele a túró mellett, azt meg csak a végére, hogy szederöntet is kerül mellé.

Hozzávalók:
  • 6 db nem teljesen friss zsömle
  • 0,5 kg túró
  • 2 dl joghurt
  • 2 dl tejföl
  • 3-4 db tojás
  • 5-6 evőkanál kristálycukor
  • 1 evőkanál vaníliás porcukor
  • 4 dl-nyi tej
  • őrölt vanília (vaníliás cukor)
  • reszelt citromhéj
  • citromfű (persze, nélküle is jó)
  • 2 evőkanálnyi vaj
  • 1 üveg szeder befőtt (bármilyen befőtt, vagy nyers gyümölcs)
  • pár dkg vagdalt mandula
A zsömlék tetejét levágtam, a belét kikapartam, elmorzsoltam.

A túrót összetörtem, elkevertem az őrölt vaníliával, reszelt citromhéjjal, a kristálycukorral, tojásokkal, joghurttal, tejföllel, végül közé kevertem az elmorzsolt zsemle belsőt is, és az apróra vagdalt citromfüvet is.

Egy magas falú, a zsömléknél alig nagyobb átmérőjű tálban elkevertem a porcukrot és a tejet, majd belemártogattam a kivájt zsemléket. Épp, hogy csak megmerítettem a tejben, hogy túlságosan ne ázzon el.

Egy kivajazott tűzálló tepsibe szép sorban elrendezgettem a zsömléket, az üregekket félig megtöltöttem a túrós töltelékkel. 2 evőkanálnyi szedret ráhalmoztam, mejd befedtem a maradék töltelékkel. Ezután a "kalapokat" is belemártottam a tejbe, befedtem velük a zsömléket, kentem mindegyikre egy pici vajat, és megszórtam vagdalt mandulával.

180 fokon sütöttem kb. 30 percig, amíg ropogós lett a teteje. Ekkor leszedtem mindegyik kalapot egy tányérra és a tölteléket is megpirítottam pár perc alatt. Újra befedtem, és még picit visszadugtam a sütőbe, nehogy elmúljon a teteje ropogóssága.

Amíg sült,
  • 2 dl joghurtot
  • 2 dl tejfölt
  • 5 evőkanál szederlekvár
  • kevés kompótlé
keverékéből öntetet csináltam hozzá.





Ez már evés közbeni, tocsogós

Nincsenek megjegyzések: