Translate

2013. október 20., vasárnap

Olyan finom paradicsomlevest

Mónikáék fia, Dávid, az én hálás kosztosom. Mindent szeret, amit főzök, és ha megkérdezem, mit főzzek, ő megmondja.
Most olyan finom paradicsomlevest kért, amilyet "egyszer" főztem.
Én sajnos nem vagyok olyan hálás főző, mert ugye, az alapproblémám, hogy gyakran nem emlékszem, mit főztem, és hogyan, "akkor".

Szerencsére sikerült eltalálnom, az lett, amit Dávid várt.

A készítés fázisai:











Hozzávalók (kb. 10 személyre): 

  • 1 db vöröshagyma
  • 1 db póréhagyma
  • 1 kis darab zeller
  • 2 db sárgarépa
  • 1 db petrezselyemgyökér
  • 1 nagy cikk kelkáposzta
  • kakukkfű
  • szurokfű
  • bazsalikom
  • fokhagyma
  • 2 evőkanál
  • 7,5 dl paradicsompüré
  • bors

    Igazából az arányoknak nincs jelentősége, ez a leves mindenképp finom.

    A vöröshagymát felkockázom, a pórét karikákra vágom, és sóval olíván párolom, őrölök rá színes borsot.
    A többi zöldséget vékony csíkokra vágom, ami kész, az belekerül a fazékba, közben kavargatom. A végén rászórom a zúzott fokhagymát, a zöldfűszereket, és alaposan átkeverem még párszor, aztán felöntöm paradicsompürével, felhígítom vízzel (persze, paradicsomlé is lehet, akkor nem kell bele víz), ha szükséges, még teszek bele sót, és lassú forralással főzöm, aztán megesszük.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

A hálás kosztosodat lehet, hogy egyszer lecsapom. :D (azörökkéordítóanyja)