Translate

2013. október 13., vasárnap

A mai ebédünk kettő az egyben: leves és tükör

Ma indiai és észak-afrikai illatokkal volt tele a délelőtt. Szerencsére az ízekben sem csalódtunk.
Most az indiai jellegűt írom le, majd holnap a harissza ízűt.

Vöröslencse-krémleves

Hozzávalók (kb. 8 személyre):
  • 25-30 dkg (nem mértem pontosan) vöröslencse
  • 2 db sárgarépa
  • 1 kávéskanál római kömény
  • 1 kávéskanál koriandermag
  • 1 kávéskanál fekete mustármag
  • 2 kávéskanál curry por
  • 2 db vöröshagyma (nem túl nagyok)
  • 2 cikk fokhagyma
  • 1 db piros színű csípőspaprika
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • színes bors
A vöröshagymákat felkockáztam és  vaj-olívaolaj keveréken pároltam, közben hozzászórtam a magokat. (Nem szoktam ezeket összezúzni, mert szeretem, ha nem teljesen homogén a végén a krémleves. Amikor már kellőképpen illatos volt, beleszórtam a curry port, a zúzott  fokhagymát és a felaprított csípőspaprikát. Hozzáadtam a répát is, és inkább pirítottamm, mint pároltam.

 

Miután alaposan átkevergettem, beleszórtam a megmosott lencsét.


Azzal is alaposan átkavartam, felöntöttemm vízzel, beletettem a sót.



Felforraltam és mindaddig főztem, amíg a lencse szétesett. Ekkor botmixerrel elturmixoltam, majd őröltem bele színes borsot. Újra felforraltam, még pár percig főztem, amíg az ízek teljesen összeértek.

Ezúttal főtt árpagyönggyel ettük (kivéve Antit, aki barnarizst kapott bele, hogy gluténmentes maradjon a levese). Az évek során kikísérleteztem egy nagyon jóízű levesbetét változatot.
Olívaolajon pirítom az árpagyöngyöt, majd felöntöm 2,5-szeres mennyiségű vízzel. 30 percig főzöm gyorsfőzőben, azután elzárom alatta a tüzet, és a sorsára hagyom. Teljesen szárazzá válik az árpagyöngy. Az alja egy kicsit meg is pirul, dióhoz hasonló ízűvé válik és nagyon kellemes, "harapós" levesbetét lesz belőle. Nem beszélve arról, hogy mint most is, a gabona-hüvelyes párosítás esetén teljesértékű fehérjét kapunk.


Ez egy multifunkcionális lencseleves lett, tükörként is megfelelően működött az őszi napsütésben:




Nincsenek megjegyzések: