Translate

2013. október 12., szombat

Csirke, birsalma és a Máté kecsapja

Kaptunk egy nagy kosár birsalmát. Persze, hogy birsalmasajt lesz belőle, de elvettem belőle párat, és ma azt ebédeltünk. Ki csirkével, ki tofuval.

Hozzávalók (kb. 6 adagnyi):
  • másfél csirkemell, nem túl szabályos szeletkékre vágva
  • 5 nagy birsalma
  • fél tofu (a vegetáriánus szekciónak)
A páchoz:
  • 2 csurgatásnyi méz
  • 1,5 dl-nyi kecsap
  • 3-4 csavarás őrölt színes bors
  • 2 kávéskanálnyi fokhagymagranulátum (nem akartam, hogy ma fokhagymaszagú legyen a kezem)
  • 2 evőkanálnyi és még egy pici olívaolaj
  • 1 csípőspaprika, apróra vágva
  • 1 evőkanálnyi mustár
  • 1 nagy csipet só
Tegnap este: A mártáshoz valókat jól összekevertem. Egy kis részét külön  tettem, abba belekevertem a felszeletelt tofut.  A többibe beleforgattam a csirkemell szeletkéket és eltettem a hűtőbe.

Ma délelőtt: a birsalmákat cikkekre vágtam és összekevertem az este előkészített pácolt hússal, illetve tofuval.
Véknyan kiolajoztam két edényt, szétterítettem bennük a tofus és csirkés cuccot, majd 200 fokon pirosra sütottem.
Ha jól emlékszem, kb. 40 percig tartott.


Sütőben megsütött krumpli cikkeket ettünk hozzá, de azt nem fényképeztem le.

Nincsenek megjegyzések: