Translate

2013. szeptember 21., szombat

Zöldbabragu

Van nekem egy kedves fészbúkos ismerősöm, Köböl Vera. Igaz, még soha nem találkoztunk, de számomra olyan érzés, mintha mindig is ismertem volna.
Azt is pontosan tudom, hogy Vera nagyon jól főz. Lélekkel és fantáziával.

Itt van például a tegnapelőtti levese, aminek az ízét és az illatát a kép alapján is pontosan érzem.




Van benne egy falusi csirkemell, zöldbab, hagyma, fokhagymák, répa, paprika-paradicsom-pirospaprika, batáta, tárkony (nem friss), kapor (friss), joghurt, tejföl, ilyesmik, mondta Vera a fészbúkcsoportban, ahová feltöltötte ezt a gyönyörű képet.

Mi épp palóclevest terveztünk hétvégére, de mikor ezt meglátta az uram, azt mondta, akár ilyet is főzhetnénk.
Végül persze  a szokásos "gyakran mást csinálok, mint amit eltervezek" helyzet alakult ki, ragu lett belőle.


Ahogy én csináltam (kb. 4 személyre):

Hozzávalók:

0,5 kg zöldbab
2 evőkanál olívaolaj
2 fej vöröshagyma apróra vágva
3 cikk zúzott fokhagyma
őrölt bors
2 db nagyobb paradicsom  cikkekre vágva
2 db zöldpaprika (1 sárga és egy piros, csípős paprika), karikákra vágva
2 db sárgarépa karikákra vágva
2 db csirkecomb filé felcsíkozva
1 kávéskanálcsi őrölt csípőspaprika

1 szál friss tárkony 
kevés kapor

A zöldbabokat megmostam és egyenlő darabokra tördeltem.




Az olívaolajon sóval megpároltam a hagymát, rátettem a zúzott fokhagymát, kicsit együtt pároltam, őröltem rá borsot, megszórtam a fűszerpaprikával, és rátettem a csirkecomb csíkokat.
Alaposan átpirítottam, majd hozzáadtam a zöldbabot és a répaszeleteket, a paradicsom cikkeket és a paprika karikákat.

Rászórtam az apróra vagdalt tárkonyt és kaprot. 







 



Lefedve pároltam, épp csak addig, amíg a zöldbab már nem volt nyers. Akkor levettem a fedőt, és elpárologtattam a levét.
Párolt rizst csinált hozzá Viola (magának pedig törökös zöldbabot, padlizsánnal).






Még a zöldbab ügyhöz hozzátartozik, hogy a piacon vettem. Viszonyleg szépeket lehette venni, 360 Ft-ba került mindegyik helyen, ahol néztem. Persze, én a "bácsimtól" szeretem venni, az ízes beszéde, az intelligenciája, meg a családja kalákája miatt. Odamentem, kimérte pontosan. Megbeszéltük, mint minden alkalommal, hogy akár patikus is lehetne, aztán tovább mosolyogva fizettem ki neki  az árat, amit kért érte. 650 Ft-ot.

Nincsenek megjegyzések: