Translate

2013. szeptember 26., csütörtök

Olívás kenyér blogkóstolóra

Másodszor is játszom. A háziasszony, Dina alaposan kisorsolt engem is.  Sajnos ezúttal kevesebb időm volt válogatni, de a kenyér,  ami mellett végül döntöttem, nagyon finom lett.

Az uram sütötte meg tegnapelőtt este, mivel a kenyérsütés nálunk az ő privilégiuma.

Én ritkán eszem kenyeret (mivel épp elég kövér vagyok), de ez annyira finom illatú volt, hogy elcsábultam. Levágtam a ropogós végét, és vajjal, paradicsommal az volt az ebédem a munkahelyemen. Mit mondjak, nagyon nagyon jó volt, köszönjük, Alexandra!

Így kezdődött:


Mindenből épp a dupláját használtuk, mint Alexandra, fekete olajbogyó volt itthon, és az itthon lévő lisztekből válogattunk.

Hozzávalók:
  • 40 dkg BL 55 búzaliszt
  • 20 dkg rozsliszt
  • 10 dkg fehér tönkönyliszt
  • 20 dkg tljes kiörlésű tönkölyliszt
  • 10 dkg aprószemű zabpehely
  • 4 dkg friss élesztő
  • 4 dl víz
  • 2 evőkanál cukor
  • 30 dkg natúr joghurt
  • 1 dl olívaolaj
  • 1 ek só
  • egy marék (35 db) fekete olívabogyó)
Az elkészítést az eredeti helyről másolom  és illesztem be ide:

Elkészítés:
1. A meleg, cukros vízben futtassuk fel az élesztőt.
2. Egy nagy tálba mérjük ki a lisztet, tegyük hozzá a joghurtot, az olajat, a sót és az olivabogyókat.
3. Az élesztős vizet is adjuk hozzá.
4. Először fakanállal keverjük össze a hozzávalókat, majd lisztes kézzel dagasszuk össze a tésztát.
3. Letakarva, meleg helyen kelesszük 1-2 órát, amíg a duplájára kel a tészta.
4. A sütőt melegítsük elő 200 fokra, a tésztából formázzunk cipót és süssük 50 percen keresztül.

Az uram két hosszúkás cipót készített.

Ilyen vol sütés előtt:


Így néztek ki, amikor kivettük:


Szeletelés előtt:


Megkenéskor:


Köszönjük, Alexandra! :)

Nincsenek megjegyzések: