Translate

2013. szeptember 3., kedd

A holnapi ebéd ma esti pótvacsorává avanzsált


Annyira nem úgy alakultak ma délután a dolgaink, mint ahogyan terveztük, hogy azt gondoltam, már nem is főzök semmit holnapra.
Aztán lett időm tovább gondolkodni, mivel még vissza is kellett fordulni a város széléről, mert elfelejtettem bérletet venni Lőrincnek...

Ez a főzés (sütés) tipikus esete az "összekötöttem a kellemest a hasznossal" közhelynek.
Évekkel ezelőtt készítettünk már ehhez hasonlót. Én úgy emlékszem Bálint csinálta, ő úgy emlékszik én, az étellel kapcsolatban meg mindketten csak annyira, hogy mintha bundáskenyérrel lett volna kibélelve a sütőedény és valami tojásos-cukkinis cucc volt benne.

Miután volt egy rosszul sikerült kenyerünk (kimaradt a sütőpapír és itt-ott beletapadt az edénybe, foltokban lejött a héja), gondoltam, megszabom, felszeletelem, abból lesz a bundáskenyér. Így is tettem. Ez lett a dolog hasznos része, a többi a kellemes.
Fokhagymás, színes borsos, sós, tejes, tojásos egyvelegben megforgattam a kenyérszeleteket és kibéleltem vele egy kivajazott edényt.


A maradék tojásos cucchoz tettem még  tojásokat,  tejfölt,   fokhagyma granulátumot (a mindenható megbocsátja, hogy így kedd este tájt nem fokhagymáztam be a kezem), Vega-mixet, őröltem bele színes borsot, szórtam hozzá szárított zöldfűszereket, morzsoltam hozzá fetát és belereszeltem nagy lyukú reszelőn 2 kis cukkinit. Ez alatt az idő alatt egy kb. 12 cm-es csípőskolbász -pici darabokra vágva- szabadjára engedte a zsírját a mikróban, így egy szűrőlapát segítségével belekerült a masszába, majd az egészet beleöntöttem a kenyérágyba.



Ezután 200 fokos sütőben sült kb. 10 percig, majd 170 fokon még 20 percen át.


Nem bírták ki az itthon lévő  pasik, hogy ne egyenek belőle frissen.

Hozzávalók, kb. 6 személyre:
  •  vaj az edény kikenéséhez
  • 12 szelet kenyér
  • 3 db+4 db nagyméretű tojás
  • fél pohárnyi tej
  • 2 kisebb cukkini
  • 3 dl tejföl
  • frissen őrölt színes bors
  • Vega-mix zöldségpor
  • 15 dkg-nyi feta
  • kakukkfű
  • szurokfű
  • bazsalikom
  • szurokfű
  • rozmaring

Nincsenek megjegyzések: