Translate

2013. augusztus 26., hétfő

Vasárnapi ebéd


Azt már napokkal korábban kitaláltam, hogy a vasárnapi ebéd sült pulykacomb lesz, de  az ízvilága csak az előkészületek megkezdésekor lett végleges.

A múltkor készült sült zöldségek fűszerkeverékéből maradt valamennyi, amit ide-oda rakosgattam, így meg legalább már nem kell tovább kerülgetni. A pulykahúsnak  pedig igazán a javára vált.

Fűszeres sült pulykacombok kakukkfüves sárgarépával és sültgombás polentával
Hozzávalók a pulykához (kb. 8 személyre):
  • oregano
  • fekete bors
  • koriandermag
  • édesköménymag
  • 1 db szárított csípőspaprika 
  • 4 db pulyka alsócomb
  • 8 nagyon vékony szelet  császárszalonna
  • 4-5 kettévágott vöröshagyma
  • 5 dkg-nyi vaj
Egy tepsi aljára szalonnaszeleteket fektettem, szórtam rá durva szemű tengerisót.  A pulykacombokat beszórtam a nem  túl finomra aprított fűszerek keverékével, és rátettem a szalonnaágyra.
Közéjük raktam a hagymákat és rápotyogtattam a feldarabolt vajat.
Hőlégkeverésben sütöttem 200 fokon először kb. 40 percig fólia alatt, majd leszedve a fóliát, úgy 20 perc alatt lett szép piros.

Közben elkészültek a kakukkfüves sárgarépa karikák, amit sajnos az egyik oldalán kicsit túlsütöttem. Nem égett meg, csak kicsit "karamellásabb" lett az illendőnél. Szerencsére az ízét nem befolyásolta.

Kakukkfüves sárgarépa

Hozzávalók:
  • 1 kg sárgarépa kb. 5-6 mm vastagra szeletelve
  • kakukkfű
  • 1 evőkanál vaj
Mindezeket egy serpenyőben pároltam-pirítottam, úgy, hogy a répa ropogós maradjon. (Sütőben  is nagyon jól készíthető, de nekem most nem fér be.)



Sült gombás polenta

Hozzávalók (kb. 8 személyre):
  • 1 liternyi víz
  • 0,5 liternyi tej
  • 0,5 kg kukoricadara
  • 5-10 dkg-nyi vaj
  • 10 dkg-nyi reszelt parmezán
  • őrölt bors
  • egy maréknyi gomba
A gombát sóval és borssal vajon megpirítottam.  

A tejet a vízzel odatettem a tűzre. Amikor felfőtt, megsóztam, majd folyamatos kevergetés mellett beleszórtam a kukoricadarát. Mindaddig kevergettem, amíg megpuhult a dara. Ekkor belekevertem a sajtot és a vajat, beleőröltem a borsot, és közé került a gomba is.

(Lehet morfondírozni a polentán. Több, kevesebb folyadék, más folyadékarány, sokkal tovább főzni az egészet, stb. Mi így szeretjük, épp csak megfőve, kevés tejjel, több vízzel. Parmezánt sem szoktam hozzá túl drágát venni, ehhez csak a zacskós, őrölt, tudom nem elegáns és előnyös tartamút használom. Csináltam már félkemyény sajttal is. Úgyis finom.)

Az én tányoromra került adagot fényképeztem le. Mások más arányban ettek, hiszen az ő húsevésük nem csökkentett módban üzemel.

Nincsenek megjegyzések: