Translate

2013. augusztus 22., csütörtök

Paradicsomos-fűszeres tofu

Ezúttal úgy alakult, hogy főznöm kellett Violának. Többször is vacakoltunk rajta, hogy mit készítsek a hűtőben lévő tofuból.
Vasárnap délután a paradicsom befőzése közben a látvány és az illatok a tudtomra adták, hogy az étel paradicsomos lesz. Gyorsan el is dobozoltam a hűtőbe két nagy hámozott paradicsomot.
Először római köményes, koriandermagos változatra gondoltam, de végül inkább olaszos lett.

Hozzávalók (2 adaghoz)
  • 1 csomag natúr tofu (füstüs ízűből még finomabb lehet)
  • 1 dl sűrített paradicsom (tegnap kimaradt az üvegekből)
  • 2 nagy hámozott befőzőparadicsom
  • 1 db vöröshagyma
  • 3 cikk fokhagyma
  • őrölt bors
  • kakukkfű
  • szurokfű
  • bazsalikom
  • 2 evőkanál olívaolaj
A tofut felszeleteltem és a szeletek mindkét oldalát pirosra sütöttem az olívaolajban. Lecsöpögtettem és csíkokra vágtam.

A hagymát felkockáztam, a serpenyőben maradt olívaolajon sóval megpároltam. Rászórtam a zúzott fokhagymát, őröltem a tetejére borsot, majd felöntöttem a paradicsommal, aztán rátettem a felkockázottakat.

Visszatettem a serpenyőbe a tofucsíkokat és alaposan összefőztem a paradicsomraguval.
A végén felaprított friss bazsalikomot is kevertem közé bőven.

Azután kihűtöttem, és durumból készült penne kíséretében elbuszozott Violához, aki jól megette.

Így nézett ki bedobozolva:


Nincsenek megjegyzések: