Translate

2013. július 28., vasárnap

Leves

Azért leves a bejegyzés címe, mert nem tudom eldönteni, hogy hajdinás gombaleves, vagy gombás hajdinaleves. Egy biztos. Kellemesen tárkonyos és nagyon jóízű.

Most sem akarok írni a jótékony hatásokról meg az egészségességről, hiszen sok helyen olvasható.
A hajdina finom. Nem érdemes mellőzni. Sokat gondolok arra, hogy az őrségi barangolásaink kettes számú hozadéka a sok-sok agyunkba és lelkünkbe zárt szépség után a hajdinás gombaleves.

Amikor kitaláltam, hogy ez lesz ma, elhatároztam, szegfűgomba kerül bele, de persze, ebben a szárazságban semmilyen magától növő gomba nem volt a piacon, így maradt a kommersz csiperke.

Ez a ma főtt nem  olyan, ami az Őrségben szokásos, de legalább annyira finom.

Hozzávalók:
  • 0,5 kg gomba 
  • 5-6 dkg hajdina
  • 2 szál sárgarépa
  • 1 szál petrezselyemgyökér
  • 1 pici vöröshagyma
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 evőkanál napraforgóolaj
  • őrölt bors
  • só 
  • 2 szál tárkony 
  • 2 szelet zöldpaprika
  • 3 evőkanál tejföl
Az apróra vágott hagymát a zsiradékok keverékén megpároltam, rászórtam az időközben összevagdalt gombát, kevés apróra vágott tárkonylevelet, őröltem rá borsot, és pároltam.
Kicsit később hozzátettem az összevagdalt zöldségeket, és felöntöttem kb. 2,5 liter vízzel. Amikor felforrt beleszórtam a hajdinát, és eleinte gyakori kevergetéssel forraltam lassú tűzön.
Amikor már a hajdina nem tapad le a fazék aljára, nem szükséges gyakran megkavarni.

Miután minden puhára főtt benne, kiszedtem a hajdinából kb. 1 dl-nyi mennyiséget, és 3 evőkanál tejföllel elturmixoltam, majd visszaöntöttem a fazékba, és picit összeforraltam.
Miután elzártam alatta a tüzet, a maradék tárkonylevelet összeaprítottam és beleszórtam.


Nincsenek megjegyzések: