Translate

2013. május 6., hétfő

Nem csak torta volt tegnap

A Lőrinc szülinapjában és egyéb személyes ünnepeiben az a jó, hogy akkor biztosan tudom, mit kell főzni. Persze, a biztonság kedvéért mindig megkérdezem, mi legyen az ebéd, de erre soha nem a "lepjél meg" választ kapom, hanem azt: ha már egyszer kitaláltunk egy jót, miért csinálnál mást. Kb. 15 éve nem csinálunk mást. Én meg diszkréten elvonatkoztatok attól, hogy egyébként utálok panírozni és olajban sütni. :)

Nos, ezt a jót, még az özönvíz előtt, valami tévéműsorban, Galambos Erzsitől hallottam. Persze, már nem vagyok biztos abban, hogy mindent úgy csinálok, ahogy ő mondta el, illetve egyben biztos is vagyok, hogy nem. Ő kör alakú konzerv ananászt használt, én daraboltat szoktam.
Úgyhogy, kedves művésznő, ha látja ezt, elnézést az elferdítésért és köszönet az ötletért! :)

Sajtos-tejfölös, ananászos rántott hús

Hozzávalók:
  • rántott hús szeletek
  • reszelt félkemény sajtok (füstölt és nem füstölt)
  • tejföl
  • konzerv ananász 
Egy üvegtepsibe egymás mellé helyezem az előre kisütött rántott húsokat ( a recept gazdája úgy vezette fel akkor, hogy azért is jó ez az étel, mert előre elkészíthető, a végső sütési fázis pedig nagyon rövid).
Egy keverőtálban összekeverem az almareszelőn lereszelt sajtokat a tejföllel. Én nem szoktam megsózni, de persze ez ízlés dolga.
A hússzeleteket kirakjuk ananásszal, majd egy evőkanál segítségével beterítjük a sajto-tejfölös kutyulékkal.
200 fokon addig sütjük, amíg a teteje szép piros lesz.

Én egyszer készítettem csirkecombból, de az túl szaftos ehhez az ételhez, és elázott a panír, mire szép színű lett a teteje. Csirkemellet, pulykamellet, vagy sertéshúst ajánlok hozzá.

Felmerülhet a kérdés, vegafronton mi helyettesíti a hússzeleteket. Nem más, mint füstölt tofu. Kb. 3x3x0,5 cm-esre vágom, bepanírozom, kisütöm, beleteszem egy sütőedénybe, alaposan megpakolom a közöket és a tetejét ananásszal, a tetejét befedem a sajtos-tejfölös kutyulékkal és pirosra sütöm, szintén 200 fokos sütőben.

Köretként a kertben szedett leveleket ettük hozzá:
  • pitypang
  • cékla
  • torma
  • snidling
  • fodormenta
  • borsmenta
  • fokhagyma
  • petrezselyem
Ezeket egy nagy salátástálba felhalmoztuk, pár csepp olívaolajjal és pár csepp citromlével ízesítettük. Tettünk közé paradicsom darabokat is.

Az elvetemültebbje krumplipürét is evett. :)



Végül, ismét az ünnepelt:

Nincsenek megjegyzések: