Translate

2013. május 1., szerda

Krumplipecsenye (lapcsánka, macok, tócsni), medvehagymás-joghurtos túróval

A múltkor, a töltött gombás bejegyzés címébe beleírtam, hogy aznap két medvehagymás ételt is csináltam.
Nos, itt a második

Krumplipecsenye medvehagymás-joghurtos ricottával.

Egy alkalommal, valamikor tavaly nyáron egy lapcsánkaevés alkalmával emlegettem, hogy háromfélét is szoktam csinálni belőle. Ez most a nagyon ropogós változat, ilyenkor sajtreszelőn gyártok csíkokat a krumpliból, és kevés liszttel készül.

Hozzávalók a lapcsánkához (ehhez az adaghoz, amit most én csináltam, de a tócsni sokféleségében az a jó, hogy kedvünkre variálhatunk a mennyiségeken, arányokon, mindenképp finom lesz):
  • kb. 80 dkg sajtreszelőn lereszelt krumpli
  • 3-4 evőkanál liszt
  • 1 tojás
  • 3 cikk zúzott fokhagyma
  • egy csokor petrezselyemzöld
  • őrölt bors
Mindezeket egy tálban összekeverjük,  eközben egy serpenyő aljában kevés olajat hevítünk. Egy evőkanállal kis kupacokat teszünk az olajba, a kanál hátával vékonyra simítjuk. Ha piros az alja, megfordítjuk, és a másik oldalt is pirosodásig sütjük.

Vastag papírtörlőhalmon leitatjuk az olajat.

A túrókrém (bármi jó hozzá, akár joghurt, tejföl csak fűszerezve is, túró nélkül):
  • 30 dkg ricotta
  • 2 dl-nyi joghurt
  • egy kis csokor apróra vágott medvehagyma
  • 3 gerezd zúzott fokhagyma
  • őrölt (színes) bors
Mindezeket összekeverjük, és jól megesszük, akár a krumplipecsenyével, akár pirítóson, vagy "csak úgy".


Nincsenek megjegyzések: