Translate

2013. május 1., szerda

Paprikás krumpli bográcsban

Minden éveben elhatározzuk, hogy sokat főzünk kinn a kertben, de valahogy mindig olyan kevés lesz belőle, leginkább az átkozott allergiám miatt.

Ma is a lakásban készítettünk elő mindent, majd szép sorjában kihordtuk a tűzrakóhely mellé az asztalra.

A kihordottak, mindösszesen:
  • kb. 2 kg krumpli, cikkekre vágva
  • 3 közepes vöröshagyma apróra felkockázva
  • 3 cikk fokhagyma
  • 5 dkg-nyi húsos szalonna
  • 1 szál csípős Alföldi pároskolbász
  • 0,5 kg-nyi virsli
  • 1 kávéskanálnyi köménymag
  • 1 kicsi babérlevél
  • őrölt bors
  • fűszerpeprika
  • só 
  • paprika, paradicsom (esetünkben a nyáron megaprított és összefőzött "szotty", ami a kamrában sorakozik üvegekben, és egyik legkedvesebb segéderőm a magyaros jellegű ételek főzésekor)
Az olajat beleöntöttem a bográcsba, kisütöttem rajta a szalonnát. Mikor már szép piros volt, hozzáadtam a hagymát és egy kevés sót, hogy a hagymából vizet vonjon ki, és inkább párolódjon, mint süljön. 

Amikor már alaposan megfonnyadt, beletettem az előzőleg együttesen összeaprított fokhagymát és köménymagot. (Meggyőződésem, hogy a magyaros jellegű ételek legjobb ételízesítője (a "bóti" helyett) az az ízkavalkád, ami akkor alakul ki, amikor a fokhagymagerezdekre rászórjuk a köménymagot, a kés lapjára a tenyerünkkel ráütve szétlapítjuk a fokhagymát, majd nagyon apróra vágjuk. Igaz, az első vágásoknál még picit pattognak a kömények, de ha jól helyeztük el a fokhagymacikkeket, és alaposan rácsaptunk, akkor ez minimális.)

Kicsit kavargattam, hogy a fokhagyma és a kömény alaposan kiadja az illatát, beleőröltem a borsot, megszórtam fűszerpaprikával, és amikor ez utóbbi szépen kiadta a színét, beleöntöttem a krumplit. Többször átkavartam, hogy először csak pörkölődjön, majd ráöntöttem a "szottyot", megsóztam,  kavargattam még egy kicsit, majd felöntöttem annyi vízzel, ami épp, hogy nem lepte el.
Időnként megkavarva, szép lassan megfőztem. Közben hozzáadtam a kolbászkarikákat, majd a végén a virslit.

Amikor a virsli is megfőtt, kiszedtük a bográcsból, elővettük a délelőtt sütött kenyeret, és jól belakmároztunk. A sör valamiért nem volt habos.
Az uram most birkózik a kürtőskaláccsal, megyek hátramozdítani.

Nincsenek megjegyzések: