Translate

2013. május 21., kedd

Felvirágoztuk a malaclapockát

Csak karácsonykor szoktunk édesburgonyát enni. Hiába szeretjük nagyon is, sajnálok rá pénzt költeni, mert annyira drága. A karácsonyi sült pulyka mellé azonban minden évben bekerül a tepsibe.
A szokásoshoz képest kb. feleáron tudtunk venni nemrég, azóta vártak a sorukra a hűtő alsó dobozában. Ígyhát, megcsaltuk a karácsonyt.

Kakukkfüves lapocka édesburgonyával és egyebekkel

Hozzávalók:
  • bőrös malaclapocka
  • gomba
  • édesburgonya
  • hagyma (többféle is akár)
  • kakukkfű
  • nagyszemű tengeri só
  • olívaolaj

Azért nem írok mennyiségeket, mert mindegy. Vegyünk egy akkora darab húst, amekkora szükséges, és rakjuk körbe a többi hozzávalóval, ami az itt felsoroltakon kívül bármi lehet, amit szívesen eszünk összesütve.

Megmostam a lapockát, alaposan leitattam róla a nedvességet. Egy éles késsel bevagdostam a bőrét olyan távolságokban, amekkora szeletekre gondoltam felvágni az evéshez.
Minden vágatba szórtam  sót, és belefektettem 2-3 szál kakukkfüvet. Mindig vigyázok, ne kerüljön só a bőrére, hogy jó ropogósra sülhessen.
Persze, ha nincs otthon friss kakukkfű, akkor megteszi a "bótiszárított" is.

Ezután megágyaztam neki egy sütőedényben. Locsoltam a tepsi aljára olívaolajat, és beszórtam a durva szemcséjű sóval. Gombaszárakat hosszában kettévágtam (úgy éreztem, ehhez az ételhez illik  csak a gombaszár, a kalapokból tejszínes-gombás csirke lett), és sorban lerakosgattama hús eltervezett helyére.


A tetejére tettem a "felvirágozott" húst, körberaktam a nagy darabokra vagdosott hagymával és édeskrumplival, ezeket megszórtam a nagyszemű sóval.



Öntöttem alá kb. fél deciliternyi vizet, befedtem fóliával. 200 fokon először 1 órán át, majd fólia nélkül még addig sütöttem (kb. 30 perc), amíg ropogós lett a malachús bőre.

Sajnos a közepén a lilahagyma cikk olyan, mintha egy árnyékpaca lenne, de nem néztem meg időben a képet.

Nincsenek megjegyzések: