Translate

2013. április 7., vasárnap

Kókuszos máktorta, sajtos málnajégkrémmel



Amíg én tegnap folyamatosan medvehagymáztam, az uram a háttérben elkészítette a mai desszertünket.
Mindig van itthon kefír, amit ő csinál, így ezerfélére fejlesztettük  a kefíres sütik számát. Talán ezt mondtam is már itt.

Ennek megfelelően a máktorta is egy egyszerű, bögrés-kefíres sütemény.

Hozzávalók:
  • 3 dl darált mák
  • 2 dl őrölt kókuszreszelék
  • 0,5 zacskó (6 g) sütőpor
  • 2 dl kristálycukor
  • vanília
  • 1 tojás
  • 0,5 dl olaj
  • 2 dl kefír
A cukrot, és a tojást habosra keverte. Hozzáadta a vaníliát,  a kefírt, az olajat, majd az egészbe egy kézi habverővel beledolgozta a sütőporral elkevert darálékokat.

A masszát egy sütőpapírral kibélelt 24 cm-es tortaformába öntötte , és 220 fokra előmelegített sütőben 5 percig sütötte, azután 160 fokra mérsékelte a hőmérsékletet, és még kb. 15 perctelt el a tűpróba sikerességéig.

Sajnos, nem lett elég masszív a süti állaga. Legközelebb 1 dl-nyi mákot lenmagőrleménnyel helyettesítünk majd. Feltehetően akkor kettévágható a lap középen, így most csak háromszögekre vágtuk, és mellé tettük a jégkrémet.

A sajtos málnajégkrém hozzávalói:
  • 3/4 liternyi fagyasztott málna
  • 20 dkg tejszínes krémsajt
  • 3 evőkanálnyi porcukor
Mindezeket  beletettem az aprítógépbe, és addig tartottam bekapcsolva, amíg jégkrém állagot vett vel.

Először ettünk, csak utána fényképeztünk, így a jégkrém már nem az eredeti állagát mutatja.




Nincsenek megjegyzések: