Translate

2013. március 10., vasárnap

Liszttelen, cukortalan

A mai sütinket már tavaly megmutattam itt, de ismétlés a tudás anyja, illetve ahogy az már lenni szokott, nem is pont olyan lett. A receptet persze innen nyomtattam ki. :)

Délután fürdőben voltunk, bambulás közben azon gondolkodtam, hogy aki olvassa esetleg a receptjeimet, rá is szánná magát az elkészítésre, de nem túl gyakorlott sütő-főző, valamint szeret pontos leírás alapján dolgozni, nem megy velem valami sokra. Alig csinálok valamit is úgy, hogy pontosan kimérem, és arról számot is tudok adni. Nem igazán tudom a hozzávalókat glédába szedni, mert ebből is teszek bele egy kicsit, meg abból is, valamint enélkül is jó, meg anélkül is, illetve minden helyettesíthető valamivel.

Tehát, a mai hozzávetőlegesség:

Fél kg túrót összetörtem villával, belekutyultam 3 tojást, édesítőszert, és egy kezeletlen citrom lereszelt héját.

KB. 10 dkg-nyi kókuszreszeléket 5-6 g-nyi sütőporral beletettem az aprítógépbe, lisztesítettem, majd tettem hozzá 4-5 evőkanálnyi darált diót.

A két keveréket összekutyultam, és mivel túl sűrűnek találtam, még egy tojást hozzákevertem, majd beleöntöttem 5 dkg-nyi olvasztott vajat.

A massza felét egy sütőpapírral kibélelt 32 cm x 18 cm-es tepsiben szétterítettem a kezemmel, majd rásimítottam egy gyümölcskeveréket, mely apró kockákra vágott almából, kiwiből, fél zacskónyi aszalt vörösáfonyából, fél citrom levéből, és egy jó nagy szórásnyi kínai ötfűszerből (ez helyettesíthető fahéjjal, mézeskalácsfűszerrel, bármivel, ami az ízlésünknek megfelel), és kb. 2 evőkanálnyi darált lenmagból (hogy legyen ami felveszi a gyümölcs szottyát) állt, majd befedtem a massza másik felével.

Úgy emlékszem, 30 perc alatt sült a teteje szép piros, ropogósra hőlégkeverésen, 180 fokon.

Amíg sült, készítettem hozzá 1 mangóból, 2 kiwiből és 4 almából fél citrom levével egy kis gyümölcsszószt.

Ízlett mindenkinek.



Nincsenek megjegyzések: