Translate

2010. szeptember 5., vasárnap

A mai ebéd

Tegnap 18. szülinap volt nálunk, ma lesz az ünnepi ebéd. Az érintett cigánypecsenyét kért, és Sacher-tortát. Torta ügyben megalkudtunk, kivételesen vettünk egyet, mert tanfolyami napjaim voltak, és ő sem ért rá sütni magának.
A cigánypecsenyét pedig  leírom. Igaz, ez pont nem az a kategória, amire később ne emlékeznék...
Tarja és csirkemell szeleteket tegnap bekentem préselt fokhagymával, őröltem rá borsot, olajat csepegtettem közéjük, és lefedtem fóliával. Most várják a sorsuk bekövetkeztét a hűtőben.
Vegafronton felszeleteltem tofut, ugyanazt tettem vele, mint a hússal, a sorsa is ugyanaz lesz. 


Levest ritkán főzök, ma az is lesz, "sült" gombaleves.
Vettünk fehér, és barna csiperkét, és laskagombát is. A kerekeket cikkekre vágom, a laskát csíkokra. Vajon jó barnára sütöm egy vastag, tapadásgátló bevonatú lábasban, majd kevés tönkölybúzaliszttel megszórom, felöntöm vízzel. A színhatás miatt szoktam bele tenni kevés karikára vágott répát, petrezselyemgyökeret, és a végén zöldborsót is. Vajgaluskát szoktam bele szaggatni, amiben liszt csak épp, hogy van. A tojás és a vaj mellet Natúr vega-mix ételízesítő az alapanyaga, ami csak szárított, őrölt zöldségeket tartalmaz.

Nincsenek megjegyzések: