Translate

2010. szeptember 26., vasárnap

Készül a "vadas" szejtán

Amióta a lányom nem eszik húst, gyakran készítek neki szejtánporból ételeket. A boltban kapható kész, szeletelt szejtán nagyon drága, és a fene tudja mi van benne...

Öntök szejtánport egy tálkába, teszek hozzá kevés sót, és kevés vegamixet (sómentes ételízesítő, őrölt, szárított zöldség), öntök hozzá langyos vizet, és összegyúrom. Ha sok lett a víz, az a végén leönthető róla, mert a por egy gumiszerű tömbbé válik a gyúrás során, a felesleges víz pedig megáll a tálban. Minimum fél órát állni hagyom, majd egy zöldségleveskockával vízbe teszem, és addig forralom, amíg feljön a víz tetejére. Ekkor felszeletelem, és még kb. 10 percig főzöm. Azután leszűröm, és a továbbiakban úgy használom, mintha hús lenne.

Az "expressz vadas" szejtán: lassú forralással zöldséglevest készítettem. A szejtán szeletek mindkét oldalát megpirítottam, kivettem a serpenyőből, és az olajon kevés barna cukrot karamellizáltam. Rátettem felkarikázott hagymát, 2 pici babérlevelet, majorannát, és a levesből kiszedett felkarikázott zöldséget. Miután jól összepirítottam, felöntöttem annyi levessel, hogy kényelmesen megpárolódjon benne a hagyma, és visszatettem a szejtán szeleteket.
Amikor megpuhult a hagyma, újra kiszedtem a szejtánt, kidobtam a babérleveleket, és a ragut  összeturmixoltam mustárral, és tejföllel. Zsemlegombócokat főztem hozzá.
A húsos szekció marhahúslevest kapott, abból a zöldségeket a fenti analógia alapján mártásosítottam.

Nincsenek megjegyzések: