Translate

2010. szeptember 26., vasárnap

Nos, eddig ritkán írok...

"Azóta" sem írtam... Igaz, nem is főztem olyat, amire később ne emlékeznénk.
Ma viszont sütöttem csicseriborsó-köles lepénykéket,  vega rakott karfiolt, és csinálok szejtánt vadasan.

A lepénykék: egy rész főtt csicseriborsót, egy rész főtt kölest, és fokhagymát aprítógépben pépesítettem,  majd, borsot, sót, tojást és mustárt tettem bele, azután közzékevertem annyi hajdinalisztet, hogy vizes kézzel lepénykéket tudjak formázni. Ezeket belemártottam hajdinapehelybe, és tapadásgátlós serpenyőben kevés olajon szép pirosra sütöttem. A maradék párolt köles mellé készítettem vajon párolt (mikróban 5 perc) mexikói zöldséget.

Karfiol: megfőztem a karfiolrózsákat sós vízben. Egy kivajazott edénybe szórtam tönkölylisztből sütött (az uram készíti) kenyérmorzsát, beletettem a karfiolokat, majd csípős gabonakolbászt morzsoltam rá. Befedtem a maradék morzsával, majd a következő keveréket simítottam a tetejére: két kicsi joghurt, egy tojás, fokhagyma, törött bors, napraforgómag, lenmag, szezámmag, tökmag.
180 fokon 40 perc alatt szép barnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: