Translate

2022. március 2., szerda

Rácsos almatorta

Már napok óta a konyhapulton volt egy kosárban egy halom, kissé elöregedett alma, de nem jutottam odáig, hogy sütemény legyen belőle. Aztán megjött az én megváltóm, a Bálint nevezetű. Pesztrált engem, amíg az apukája kórházban töltött egy éjszakát, és közben megsütötte az egyik kedvenc almás sütinket. Természetesen átalakította úgy, hogy én is ehessek belőle. (Ez persze arra is utal, hogy ha elcsábulsz erre a sütire, használj olyan lisztet és olyan cukrot, ami neked megfelelő.)

Azt gondolom, a rácsozással sem kell sokat vacakolni. Ez a hányaveti, kissé lompos pont jó. Ugyanolyan finom és még érdekesebb is, mint egy decens torta.  


Hozzávalók:

A töltelékhez

  • 1 kg hámozott, felkockázott alma
  • 1 citrom nagyon vékonyan (hámozóval) lehámozott héja (csak a sárga rész)
  • 1 citrom leve
  • 1-2 teáskanál fahéj, vagy mézeskalács fűszer
Ezeket 1-2 evőkanálnyi vízzel összeforraljuk. Nem kell túl puhára főzni, nehogy mire megsül a süti, lekvár legyen belőle.

A tésztához:
  • 20 dkg zabpehely, nem túl finomra őrölve (1 dkg-ot tegyél félre a tésztaalap megszórásához)
  • 20 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 10 dkg cukor mennyiségének megfelelő édesítőszer, most 2,5 dkg "negyedannyi"
  • 5-7 g sütőpor
  • 2 db tojás
  • 20 dkg vaj
Mivel Bálint egy hős, nem lusta és kényelmes, mint az anyukája, ezért először a száraz anyagokat összekeverte, összemorzsolta a vajjal, aztán összegyúrta a tojással.
(Én a szárazanyagokat beleborítottam volna az aprítógépbe, a vajjal morzsásítottam volna, végül belepottyantottam volna a tojásokat, és csak akkor borítottam volna a konyhapultra, amikor már összeállt a tészta.)

Ezután a tészta 2/3-át a sütőpapírral bélelt (24 cm átmérőjű) tortaformába dögönyözte (pici peremet csinált a tésztának), beleszórta a félretett zabpelyhet, beleöntötte a kihűlt almát, majd kukacokat gyúrt a maradék tésztából és berácsozta vele a tetejét.

Hőlégkeverésben 160 fokon sütötte 50 perc alatt ilyen szép színűre. 

Az apukája nagyon örült neki másnap, hogy sütivel vártuk haza.


16 szelettel számolva szeletenként 22 g szénhidrátot tartalmaz (alma 139g, zabpehely 112g, liszt 100g). Persze, a többiek nagyobb szeletet ettek belőle, nekem meg ennyi "jár", ami azért cseppet sem kevés.

Köszönöm, ha leírod a kapcsolatos gondolataidat a megjegyzések közé és köszönöm, ha megosztod ezt a receptet, mert mániám, hogy juttassuk el minél több emberhez, hogy az egészséges, rostdús ételek is lehetnek baromira finomak.

Nincsenek megjegyzések: