Translate

2022. február 1., kedd

Palacsinta vacsora

 Az uram agyonszekált az elmúlt hétvégén...  Szerinte soha nem sütök neki palacsintát, és lássuk be, igaza van... Amióta édes kettesben leledzünk, csak akkor csinálok, ha hazajönnek a gyerekek és valaki kéri. Végül beadtam a derekam, de azért előtte jól bepanaszoltam őt a gyerekeknél a szekálás miatt.

Csak a massza felét sütöttem ki, a másik fele a hűtőszekrényben volt, most sütöttem ki (vagy meg?), sok éves tapasztalatom, hogy nagyon jót tesz neki a jó hosszú pihenőidő.
Én borsos-csípős túrókrémmel és salátával ettem, ő pedig dióval, de valamiért kakaópor is van a tányérján, ahogy elnézem... Most meg épp odasomfordált a konyhapulthoz és azt motyogja: nna, megeszem én még azt a kettőt... Azt mondja, lekvárt tesz bele. 

Hozzávalók:

  • 30 dkg teljes kiőrlésű liszt (ha neked nem kell figyelni a szénhidrát bevitelre, akkor olyan, amilyet szeretsz használni)
  • 3 db tojás
  • 1 dl tejszín+2 dl víz (tej helyett, hogy lassú felszívódású legyen a palacsinta, de persze, akinek ez nem szükséges,  nyugodtan használjon olyan tejet, amilyet szokott)
  • 3 dl szódavíz
  • 1 evőkanálnyi olvasztott vaj (vagy olaj)
  • plusz a sütéshez még egy nagyon kevés

    (A túrókrémet 8 dkg túróból, 2 evőkanálnyi tejfölből, sóval, örölt borssal és őrölt chipotle chilivel csináltam. Ezt 3 db palacsintába töltöttem bele.)
Mindezeket alaposan összekeverjük (botturmixszal a leggyorsabb, de nyilván mindenkinek megvan a saját módszere), hagyjuk egy kicsit (vagy nagyon sokat, lásd én most a massza felét 2 napig pihentettem) állni, majd kisütjük. 
Én arra szoktam rá az utóbbi időben, hogy egy szilikonspatula élét belemártom egy pici vajba és belekenem a palacsintasütőbe, de enélkül is jó, ha tapadásgátlós serpenyőben sütöd).

Nekem 19 db lett ebből a mennyiségből (20 cm átmérőjű palacsintasütőt használtam).








Nincsenek megjegyzések: