Translate

2022. január 9., vasárnap

Sajtos tojáslepény

Amikor nincs otthon kenyér, és az este bedagasztotthoz meg lusta vagy korán felkelni, hogy időben betedd a sütőbe, de legalább nem unalmas szendvicset eszel, tovább már nem tudom hosszabbítani a mondatot, de mégis, mert eszembe jutott, hogy kolbászzsírral kentem ki a serpenyőt 😀

Egyszóval, ez itt a lusták reggelije.


Hozzávalók:
  • 2 db tojás
  • 5 dkg teljes kiőrlésű (tönköly)liszt (vagy bármilyen, amit használsz egyébként, ha nem kell odafigyelned a CH felszívódásra)
  • kevés víz 
  • kevés zsiradék (én most 1 teáskanállal tettem a forrólevegős fritőzből pár napja kiöntött kolbászzsírból)
  • reszelt sajt 
A zsiradék kivételével mindent  összekevertem egy kis habverővel. Csak addig hígítottam vízzel (ez bármi, pl. tejszín is lehet, de én kövér vagyok, nem akartam az energiatartalmat tovább növelni), amíg az általában vett palacsintasűrűséget még nem érte el).

Egy serpenyőben megforrósítottam 1 teáskanálnyi zsiradékot (abból a zsírból használtam, ami a minap sütött kolbászból kicsöpögött a sütőedény aljába, így finom, fűszeres íze lett, egyébként a masszába bármilyen fűszert tehetünk, hogy ízes legyen), pirosra sütöttem benne a lepény egyik oldalát, aztán átfordítottam. 
A felső oldalra tettem sajtot, így, amíg az alja megsült, a sajt szépen ráolvadt.

Amikor megsült, kettéhajtottam (rosszul tettem alá a spatulát, ezért egy picit a hajtás széle betörött, amit úgy lepleztem a képen, hogy levágtam a csücskét), és a felső oldalát megint megszórtam sajttal.

Így, hogy kettéhajtottam, kényelmesen elfértek mellette a tányéron a zöldségek is.

ezúttal nem bírtam ki - mint a mindenféle internetes izéééken is látható - , hogy ne mutassam meg a sajt nyúlósságát 

ilyen volt, amikor az átfordítás után rászórtam a sajtot


Nincsenek megjegyzések: