Translate

2021. március 14., vasárnap

Túrós rudak magvakkal megszórva

A klasszikus túróspogácsa (1 rész túró, 1 rész vaj, 1 rész liszt és só) nagyon finom, mellette kijelenthetem azt is, hogy a lassú felszívódású változata is az. Legfeljebb a színe esik a komfortzónánkon kívül, de azt is kijelenthetem, hogy meg lehet szokni.
Ez most fehérliszt, zabpehelyliszt és teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt keverékéből készült, persze csak fehérlisztből is csinálhatja, akinek szabad, ehhez az adaghoz összesen 50 dkg szükséges.

A hozzávalók:

  • 10 dkg fehérliszt
  • 25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 15 dkg zabpehelyliszt
  • 50 dkg vaj
  • 50 dkg túró
  • 1 lapos evőkanálnyi só
  • 1 evőkanál sikér (de ez el is maradhat)
  • a tetejére 1 db tojás és magok, ami a kezünk ügyébe kerül (lehet simán köménymag is, ezen most lenmag, szezámmag és fekete szezámmag keveréke van)
Mindezeket alaposan összegyúrjuk (én úgy szoktam, hogy először a liszteket és a sót megforgatom az aprítógépben, aztán hozzáteszem a felkockázott vajat, azzal is forgatom, végül kézzel belegyúrom a túrót, de persze csak kézzel sem tart sokáig).

Közben a sütőt 180 fokra előmelegítem (hőlégkeverés).

Kettévettem az összegyúrt tésztát, hogy könnyebb legyen vele bánni, és egyenként kinyújtottam, majd lekentem felvert tojással.


Ezután rászórtam a magvakat, és egyforma darabokra vágtam. Nekem összesen 56 db lett.


A rudakat átraktam sütőpapírral bélelt tepsire és 20 perc alatt szép pirosra sütöttem.


Hogy, hogy nem, miután kivettem a tepsit a sütőből és elmentem a telefonomért, valahogy egyenlőtlenebb lett az elosztás a tepsiben, mint előtte.



Nincsenek megjegyzések: