Translate

2021. március 11., csütörtök

A zsíroskenyér, ami soha nem látott zsírt

Ismét a Vegavarázs blogról hoztam egy receptet (annyira onnan hoztam, hogy Hemangi írását pakoltam ide másolás-beillesztéssel, és csak egy nagyon minimális változtatást csináltam a beillesztés után). 

Kedves olvasó, tudom, hogy ott veszítem el a figyelmedet, amikor az általánosságban használt alapanyagokon túli hozzávalót megpillantod, de légy bizalommal, és bátran próbáld ki. Fillérekből megvan (míg a bolti változata igencsak nem pénztárcabarát), és garantált a siker, mivel nagyon finom, ráadásul nagyon egyszerű megcsinálni.

Hozzávalók:

25 dkg kókuszszír (kókuszolajnak is nevezik)
4 ek olívaolaj
3 db aszalt paradicsom (elhagyható)
1 db kisebb paradicsom (elhagyható)
1 ek pirított, őrölt szezámmag (sima szezámmagot egy tapadásgátlóval bevont serpenyőben gyorsan meg lehet pirítani)
1 kis gerezd zúzott fokhagyma (vagy 1 kk aszafoetida , én ezt használtam)
½ kk őrölt feketebors
1 kk (füstölt) édespaprika
2 kk só

Egy lábosban felolvasztunk 4 ek kókuszzsírt, és megpirítjuk benne a fokhagymát. Robotgépbe tesszük az összes hozzávalót (a fokhagymás zsiradékot is), és simára mixeljük. Rögtön fogyasztható. Érdemes hűtőben tartani, mert a kókuszzsír mindig szobahőmérsékletet vesz fel, így pl. a nyári melegben folyékony pecsenyezsírunk lenne.


Hozzáteszem, hogy hetekig elálló cucc, ezt én épp egy hónapja csináltam és ugyanolyan finom, mint aznap volt.

Ha tetszik a recept és érdemesnek találod rá, kérlek oszd meg a közösségi oldalakon, hátha más is hasznát veszi.

Nincsenek megjegyzések: