Translate

2020. május 17., vasárnap

Pásztorpite helyett, sajtos-karfiolos, ropogós morzsával a tetején

Nem gondolom, hogy olyan, mintha krumplipürés lenne, nem is kell hasonlítgatni, csak azt kell gondolni, hogy egy nagyon finom étel. Pontosabban nem gondolni, hanem érezni. Mert tényleg nagyon finom.



Hozzávalók (kb. 6 személyes adag):

a húsos réteg:
  • 40 dkg  darált hús
  • 20-25 dkg gomba
  • 1 közepes hagyma
  • zsiradék
  • bors
  • 2 cikk fokhagyma

a karfiolos réteg
  • 1 közepes fej karfiol
  • 1 dl-nyi (vizezett) tejszín
  • 4 evőkanál tejföl
  • reszlet szerecsendió
  • őrölt fehérbors
  • örölt kömény
  • 1 cikk fokhagyma
  • só 
  • 10-15 dkg félkemény reszelt sajt
a morzsaréteg
  • 4 szelet teljes kiőrlésű friss kenyér
  • 1 evőkanálnyi olívaolaj
  • 1 cikk zúzott fokhagyma
A hagymát apróra vágtam, olajon pároltam, őröltem rá borsot, zúztam rá fokhagymát, rátettem a darált húst és a gombát, majd puhára pároltam úgy, hogy a végén a lé, amit engedett, elpárologjon. Elsimítottam egy sütőedény aljában.

ez a szokásosnál is pocsékabb kép
A karfiolt gőzben kevés sóval megpároltam (ha nem használsz gyorsfőzőt, akkor vízben is főzhető), összetörtem, elkevertem tejföllel, tejszínnel (akinek mond valamit: csillagtejjel), a fűszerekkel és a reszelt sajttal, majd rásimítottam a ragura.


4 szelet teljes kiőrlésű lisztből készült kenyeret eltépkedtem, beletettem az aprítógépbe, elkezdtem forgatni, és amikor már majdnem teljesen morzsás volt, hozzátettem az olajat és a fokhagymát.
A morzsát elegyengettem a karfiolmassza tetején.


180 fokra előmelegített hőlégkeverésben sütöttem meg, talán 30 perc volt, nem állítottam órát, a morzsa színét figyeltem.




A sajt jól összetartotta, széles tálaló "lapáttal" ki lehetett emelni a tálból a kivágott szeleteket, de szerintem ennél az ételnél nem fontos a precízség. Uborkasalátával ettük.







Nincsenek megjegyzések: