Translate

2020. április 19., vasárnap

Brokkolis lepény pogácsatésztából

Tanulgatom ezt a szénhidrátmennyiség/minőség kalkulálást, nem akarom elkiabálni, de talán nem megy rosszul, mivel tökjók a reggeli eredményeim.

A mai ebédhez az ötletet Kempfner Zsófiától kaptam, akitől a flódni sütését is megtanultam. Nagyon tetszett a spenótos lepény, amit valamelyik nap megmutatott, aztán még jobban megtetszett, amikor rájöttem, hogy a tészta ugyanaz, amiből és a túrós pogácsát sütöm. Volt itthon brokkoli, így én azzal csináltam, persze a tésztát átalakítottam, úgy, hogy lassú felszívódású szénhidrátot tartalmazzon.



Tehát, a hozzávalók:
a tésztához, egy 24 cm átmérőjű sütőedényhez igazítva:
(ha te ehetsz fehérlisztet, csinálhatod azzal, 20 dkg kell belőle)
  • 14 dkg durvára őrölt teljes kiőrlésű zabpehely, vagy zabpehelyliszt
  • 3 dkg zabkorpa (bármilyen korpa, vagy helyette is zabpehely, vagy zabpehelyliszt)
  • 3 dkg finomliszt
  • 20 dkg túró
  • 20 dkg zsiradék (én vajat használtam, de persze margarin is jó, esetleg kókuszzsír, ha azt használsz)
  • 1 kávéskanál só
a töltelékhez:
  • 30 dkg brokkoli (több is lehet akár)
  • egy csipet szódabikarbóna
  • 10 dkg túró
  • 3 evőkanálnyi tejföl
  • 2 db tojás
  • 1-2 cikk zúzott fokhagyma
  • reszelt szerecsendió
  • őrölt fehérbors
A tetejére: 
  • 15-20 dkgnyi reszelt sajt.
A tészta elősütéséhez:
  •  1 bögre szárazbab, vagy szárazborsó, vagy rizs. Én felezett sárgaborsót használtam.

Először a rózsáira szedett brokkolit sós víz fölött megpároltam, szórtam egy kis szódabikarbónát a párolóvízbe, hogy ne fakuljon meg a zöldség. Ha nem tudsz párolóbetétet használni, akkor dobd forróvízbe a rózsákat pár percre, majd szűrd le.

A tészta hozzávalóit beletettem az aprítógépbe, összekevertem vele. (Ha nincs aprítógéped, kézzel is összegyúrhatod.) Ezután kb. 20 percre betettem a hűtőszekrénybe, hogy a dermedtség miatt kezelhetőbb legyen.

Amíg hűlt a tészta, kibéleltem a tortaformát sütőpapírral, és előmelegítettem a sütőt 160 fokra (hőlégkeverés).

A tésztát hidegvizes kézzel belenyomkodtam a tortaformába, úgy, hogy legyen egy kis pereme is.



Ezt követően a tésztát lefedtem sütőpapírral, és ráöntöttem egy bögre sárgaborsót, majd 15 percig sütöttem a sütőben, melyet követően leszedtem róla a papírt és a borsót. Hagytam hűlni egy kicsit, hogy a forró tészta ne csapja majd ki a töltelékből a fehérjéket.


Amíg hűlt a tészta, megcsináltam a tölteléket: a brokkolin kívüli hozzávalókat összekevertem az aprítógépben, de ez csak gyorsít, kézzel is össze lehet keverni. A kissé visszahűlt tésztára ráöntöttem a keveréket és rápakoltam a brokkolidarabokat.


A végén megpakoltam reszelt sajttal.


Ezután betettem a sütőbe, aminek a hőfokát 180 fokra felemeltem. Kb. 35-40 percig sütöttem.


Miután szépen megpirult a tésztaperem és a teteje is, kivettem a sütőből, és hagytam kb. 15 percig a tortaformában - hogy biztosan elváljon az oldalától, nehogy széttörje a szétkapcsolás -, majd áttettem egy tálra.

Ezután jól megettük a felét, a másik felét eltettük egy másik alkalomra.











Nincsenek megjegyzések: